Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0110
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Educational project in kindergarten 2403-PPW-207-sj
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela ( 15 godz.):
- udział w ćwiczeniach – 15 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (15 godz.):
- przygotowanie do ćwiczeń – 5
- pisanie prac, projektów - 8
- czytanie literatury - 2
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy student zna i rozumie:
C.W3. zasady: projektowania spersonalizowanych strategii edukacyjnych w przedszkolu, konstruowania wiedzy w przedszkolu, integrowania wiedzy i umiejętności dzieci w przedszkolu, projektowania i prowadzenia działań pedagogicznych, rozpoznawania potrzeb, możliwości i uzdolnień dziecka, a także planowania, realizacji i oceny spersonalizowanych programów kształcenia i wychowania;
C.W5. podstawy teoretyczne oceniania i ewaluacji procesu edukacyjnego w przedszkolu, w tym cele, funkcje, rodzaje oceniania, proces i
konsekwencje oceniania, uczestnictwo ucznia w kontroli i ocenie jego wiedzy i
umiejętności, prawa i błędy w procesie oceniania; system zapewnienia jakości
pracy przedszkola, proces ewaluacji w przedszkolu oraz metody i techniki ewaluacyjne.
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności student potrafi:
C.U1. kształtować bezpieczne i przyjazne edukacyjne środowisko rozwoju dzieci, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb, możliwości i uzdolnień
dziecka, z nastawieniem na osobowy i podmiotowy rozwój;
C.U3. wykorzystywać w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby
organizowania środowiska uczenia się – w sali, poza placówką systemu
oświaty i w środowisku lokalnym, dostarczać dzieciom lub uczniom różnych
źródeł, w tym za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnej, gromadzenia doświadczeń i okazji do zaangażowanego uczenia się;
C.U5. organizować zabawy i zajęcia stymulujące aktywność poznawczą dzieci, wspólnotowe i kooperacyjne uczenie się, angażujące emocjonalnie,
motywacyjnie i poznawczo wszystkie dzieci lub uczniów, wspierać ich adaptację do uczenia się we wspólnocie oraz identyfikować spontaniczne zachowania dzieci jako sytuacje wychowawczo-dydaktyczne i wykorzystywać je w procesie edukacji;
C.U6. identyfikować i rozbudzać zainteresowania i zdolności dzieci, dostosowywać sposoby i treści nauczania do ich zasobów, rozwijać u dzieci ciekawość, aktywność i samodzielność poznawczą oraz kreatywne podejście do zadań;
C.U7. organizować działania edukacyjne nastawione na konstruowanie wiedzy w przedszkolu, integrowanie różnych sposobów uczenia się, w tym różnych treści, oraz wiedzy osobistej dziecka i wiedzy nowej
oraz ich rekonstrukcji;
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:
C.K1. kierowania się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, krytycyzmem oraz przyjęcia odpowiedzialności za integralny rozwój dzieci i podejmowane działania pedagogiczne;
C.K2. formowania wartościowych indywidualnie i społecznie zachowań i postaw dzieci lub uczniów, w tym wobec kultury i sztuki, oraz inspirowania dzieci do wyrażania swojej indywidualności w sposób twórczy;
C.K3. budowania relacji wzajemnego zaufania między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, w tym rodzicami lub opiekunami dziecka, oraz włączania ich w działania sprzyjające efektywności edukacji;
Teaching methods
(in Polish) - pokaz,
- opis,
- pogadanka,
- projektu,
- giełda pomysłów,
- doświadczeń.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- discussion
- description
- description
Exploratory teaching methods
- project work
- laboratory
- experimental
- brainstorming
- laboratory
- experimental
- brainstorming
Online teaching methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- exchange and discussion methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Wiedza z zakresy technik aktywnego uczenia się i pedagogiki przedszkolnej.
Course coordinators
Term 2025/26Z: | Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: