Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0110
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Club and extracurricular activities at school 2403-PPW-119b-sj
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1.Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: 15h
konsultacje e-mailowe 2h.
2.Czas poświęcony na pracę indywidualną: czytanie literatury merytorycznej i metodycznej 10h; zebranie i wybór materiałów metodycznych do zajęć 5 h;
3.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: przygotowanie się do zaliczenia na ocenę 10h
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) K_W01 zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie na poziomie rozszerzonym w kontekście organizacji pracy pozalekcyjnej uczniów
K_W03 ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o metodach i formach pracy efektywnych w procesie nauczania/uczenia się
K_W05 ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat specyfiki pracy pozalekcyjnej
K_W12 ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych
K_W13 ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U01 posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat pracy z uczniami uzdolnionymi, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych
K_U02 potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych w pracy z uczniami
K_U05 posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, kreatywnie i twórczo planuje i organizuje swoją pracę
K_U08 potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych
K_U09 potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktycznych
K_U10 potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych
K_U11 potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie
K_U12 potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K01 ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego
K_K02 jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; angażuje się we współpracę
K_K03 docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy nauczyciela-wychowawcy
K_K04 utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych
K_K05 jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej;
K_K06 odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny za uczniów, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych
K_K07 jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne
Teaching methods
(in Polish) Dyskusja, prezentacja, konwersatorium, analiza problemu, studium przypadku
Observation/demonstration teaching methods
- display
- staging
- staging
Expository teaching methods
- discussion
Exploratory teaching methods
- project work
- brainstorming
- practical
- experimental
- brainstorming
- practical
- experimental
Online teaching methods
- integrative methods
- games and simulations
- methods developing reflexive thinking
- games and simulations
- methods developing reflexive thinking
Prerequisites
(in Polish) Studenci na zajęciach poznają efektywne metody i formy pracy w świetlicy szkolnej oraz zdobędą kompetencje projektowania zajęć pozalekcyjnych wynikających z potrzeb i możliwości uczniów.
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2024/25L: | Term 2022/23L: | Term 2025/26L: |
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Notes
Term 2022/23L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: