Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0110
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Integration workshop 2403-PPW-107-sj
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (20 godz.):
- udział w laboratorium – 15 godz.
- konsultacje z nauczycielem akademickim - 5 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (40 godz.):
- przygotowanie do ćwiczeń – 10 godz.
- opracowywanie prac zaliczeniowych – 20 godz.
- czytanie literatury – 10 godz.
Łącznie: 60 godz. (2 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) K_W01 zna terminologię związana z integracją i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pedagogiki oraz pokrewnych dyscyplin naukowych
K_W06 ma wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach
K_W08 ma wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń
K_W09 zna teorie dotyczące integracji oraz rozumie różnorodne uwarunkowania tego procesu
K_W15 ma wiedzę o uczestnikach działalności integracyjnej
K_W16 ma wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań integracyjnych, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach tej działalności pedagogicznej
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U01 potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych związanych z realizacja zajęć integracyjnych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej
K_U02 potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych dotycznych zajęć integracyjnych, wychowawczych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań
K_U03 potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do działalności pedagogicznej związanej z zajęciami integracyjnymi
K_U06 potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące zajęć integracyjnych; z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin
K_U07 ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów
K_U08 posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów dotyczących działań integracyjnych
K_U09 potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z realizacja działań integracyjnych
K_U12 potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań integracyjnych
K_U13 potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych w zakresie zajęć integracyjnych
K_U14 potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K01 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu prowadzenia zajęć integracyjnych, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
K_K02 docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych o charakterze integracyjnym
K_K03 ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań integracyjnych w środowisku edukacyjnym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie integracji
K_K04 ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej
K_K07 jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie
K_K08 odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne
Teaching methods
(in Polish) - symulacyjna
- pogadanka
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- gier integracyjnych
Observation/demonstration teaching methods
- simulation (simulation games)
Expository teaching methods
- discussion
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- practical
- practical
Online teaching methods
- evaluative methods
- integrative methods
- games and simulations
- cooperation-based methods
- exchange and discussion methods
- integrative methods
- games and simulations
- cooperation-based methods
- exchange and discussion methods
Prerequisites
(in Polish) Brak
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2025/26Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Notes
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: