Conducted in
terms:
2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0223
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
(in Polish) Podstawy etyki i filozofii 2403-PPW-105a-sj
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Udział w zajęciach – 30 h
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- lektura literatury przedmiotu – 40 h
- przygotowanie do zajęć – 20 h
Łącznie: 90 godz. (3 pkt. ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Absolwent zna i rozumie dylematy pojawiające się w ramach ujmowania rzeczywistości, zwłaszcza faktu ludzkiego, jego procesów poznawczych i decyzyjnych oraz relacji łączących go z innymi jednostkami w życiu społecznym, jak również formułowane w oparciu o różne założenia sposoby ich rozstrzygania (A.1.W1).
Absolwent zna i rozumie związki między rozstrzygnięciami dylematów filozoficznych (antropologicznych, epistemologicznych, etycznych) a ujęciami procesu wychowania oraz praktycznymi koncepcjami działalności wychowawczej (A.1.W2).
Learning outcomes - skills
(in Polish) Absolwent potrafi prowadzić refleksję nad człowiekiem, jego funkcjonowaniem w relacjach społecznych oraz świecie materialnym, ukazując filozoficzne założenia poszczególnych stanowisk oraz ich implikacje pedagogiczne (A.1.U1).
student identyfikuje moralny wymiar własnego działania, potrafi wskazać różne rozwiązania dylematów moralnych, zmienne w zależności od przyjętych kryteriów dobra i zła (A.1.U1).
student potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych (A.1.U12)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) student dostrzega moralny wymiar pracy pedagogicznej, zdaje sobie sprawę z konsekwencji podejmowanych przez siebie działań oraz ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej (A1.K04);
student nie działa w sposób spontaniczny, ale przed podjęciem działania analizuje sytuację, w jakiej musi podjąć decyzję, od strony moralnej oraz dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki (A1.K.05)
student poszukuje sposobów rozumienia i rozstrzygania problemów pojawiających się w życiu indywidualnym i społecznym oraz sposobów wychowawczego wspomagania jednostek mierzących się z owymi problemami (A.1.K3.).
Teaching methods
(in Polish) - giełda pomysłów
- referatu
- studium przypadku
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody wymiany i dyskusji
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- Oxford
- round table
- brainstorming
- Oxford
- round table
- brainstorming
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
Prerequisites
(in Polish) Brak
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: