Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z
ISCED code: 0110
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Philosophy of education 2403-PPW-105-sj
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Udział w synchronicznych zajęciach online – 30 h
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- lektura literatury przedmiotu – 40 h
- przygotowanie do egzaminu – 20 h
Łącznie: 90 godz. (3 pkt. ECTS)
Poszczególne zajęcia synchroniczne z udziałem nauczyciela będą miały następujący przebieg (90 minut):
- wykład, prezentacja na początku zajęć (60 min.)
- dyskusja (20 min.)
- podsumowanie zajęć (10 min.)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Absolwent zna i rozumie dylematy pojawiające się w ramach ujmowania rzeczywistości, zwłaszcza faktu ludzkiego, jego procesów poznawczych i decyzyjnych oraz relacji łączących go z innymi jednostkami w życiu społecznym, jak również formułowane w oparciu o różne założenia sposoby ich rozstrzygania (A.1.W1).
Absolwent zna i rozumie związki między rozstrzygnięciami dylematów filozoficznych (antropologicznych, epistemologicznych, etycznych) a ujęciami procesu wychowania oraz praktycznymi koncepcjami działalności wychowawczej (A.1.W2).
Learning outcomes - skills
(in Polish) Absolwent potrafi prowadzić refleksję nad człowiekiem, jego funkcjonowaniem w relacjach społecznych oraz świecie materialnym, ukazując filozoficzne założenia poszczególnych stanowisk oraz ich implikacje pedagogiczne (A.1.U1).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Absolwent docenia wpływ refleksji pedagogicznej na tworzenie optymalnych uwarunkowań rozwoju indywidualnego i społecznego jednostki oraz tworzenie relacji społecznych (A.1.K1.).
Absolwent poszukuje sposobów rozumienia i rozstrzygania problemów pojawiających się w życiu indywidualnym i społecznym oraz sposobów wychowawczego wspomagania jednostek mierzących się z owymi problemami (A.1.K3.).
Teaching methods
(in Polish) Zajęcia stacjonarne, z możliwością wykorzystania platformy Teams oraz strony moodle (materiały i fora z aktywnością)
Częściowo wykład konwersatoryjny (z możliwością zadawania pytań i dyskusji nad problemami proponowanymi przez studenta) połączony z prezentacją zdjęć i filmów.
Na koniec dyskusja.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
Type of course
compulsory course
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: