Conducted in
terms:
2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0110
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Distance education 2403-PE-324-s1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Wykład:
Godziny realizowane z udziałem nauczyciela, kontaktowe (15 godz.):
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (15 godz.):
- zapoznanie się z materiałami umieszczonymi na platformie e-learningowej, analiza literatury: 10 godz.
- praca własna: przygotowanie do testu wiedzy: 20 godz.
Ćwiczenia:
- udział w ćwiczeniach stacjonarnych – 30 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- zapoznanie się z materiałami umieszczonymi na platformie e-learningowej: 10 godz.
- wykonanie zadań sprawdzających: 10 godz.
- praca własna: wykonanie projektu zaliczeniowego (interaktywny projekt do wybranej lekcji): 10 godz.
Łącznie: 120 godz. (4 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student/ka zna terminologię pojęć używanych w pedagogice, pedagogice medialnej: edukacja na odległość, e-learning, blended-learning, platforma internetowa, komunikacja online, nauczanie synchroniczne, asynchroniczne. – K_W01
W2: Student/ka posiada podstawową wiedzę z zakresu edukacji na odległość - K_W13
W3: Student/ka ma wiedzę dotyczącą zasad, metod kształcenia zdalnego - K_W13
W4: Student/ka zna najnowsze teorie dotyczące edukacji na odległość, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów. - K_W09
W5: Student/ka rozumie kulturowe uwarunkowania edukacji na odległość. - K_W11
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Student/ka ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji występującej w technologiach zdalnych. – K_U07
U2: Student/ka potrafi ocenić przydatność zasobów i technologii zdalnych. - K_U09
U3: Student/ka potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów związanych z wprowadzaniem nowych technologii zdalnych, prognozowania przebiegu procesu kształcenia na odległość oraz przewidywać skutki planowych działań. - K_U10
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Student/ka ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań w środowisku kształcenia zdalnego. – K_K03
K2: Student/ka dysponuje kompetencjami w zakresie działań profesjonalnych dotyczących procesu kształcenia zdalnego. – K_K04
K3: Student/ka w sposób kulturalny komunikuje swoje potrzeby poznawcze i oczekiwania względem zajęć. – K_K03
K4: Student/ka aktywnie uczestniczy w zajęciach, chętnie współpracuje, angażuje się w działania – K_K07
Teaching methods
(in Polish) wykład problemowy, pokaz, ćwiczenia praktyczne, dyskusja, metody oparte na współpracy
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- practical
Online teaching methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
Prerequisites
(in Polish) Znajomość obsługi platformy edukacyjnej Moodle oraz podstawowych aplikacji do tworzenia materiałów dydaktycznych. Podstawowa wiedza z zakresu dydaktyki.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: