Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0310
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Portfolio of competence 2403-PE-323-s1
This course has not yet been described...
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. kontakt bezpośredni - 15 h
2. praca własna studenta - 15h
Łącznie: 30 godz. (1 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student/ka:
- zna teorie dotyczące uczenia się i nauczania z wykorzystaniem różnych form portfolio kompetencyjnego, w tym prowadzenia związanych z tym narzędziem działań (auto)edukacyjnych zmierzających do rozwoju kompetencji społecznych, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów (K_W09)
- ma wiedzę o metodyce portfolio kompetencyjnego oraz normach i procedurach stosowania tego narzędzia w różnych obszarach działalności pedagogicznej, w tym przede wszystkim związanych z rozwojem kompetencji społecznych (K_W16)
- ma wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju, planowania, prowadzenia i ewaluowania procesu autoedukacyjnego zmierzającego do konstruowania kompetencji społecznych na drodze tworzenia i stosowania portfolio kompetencyjnego (K_W18)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student/ka:
- potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i doskonalić swoje profesjonalne umiejętności dotyczące wykorzystania różnych form portfolio kompetencyjnego w procesie edukacyjnym zmierzającym do rozwoju kompetencji społecznych, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) (K_U04)
- posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii dotyczących planowania, prowadzenia i ewaluowania działań edukacyjnych związanych z zastosowaniem portfolio kompetencyjnego i mających na celu stworzenie warunków do rozwoju szerokiego spektrum kompetencji społecznych, popiera je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów (K_U08)
- potrafi ocenić przydatność dobrych praktyk związanych z portfolio kompetencyjnym oraz opracowanych przez siebie (samodzielnie lub w zespole) metod, procedur do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej, w tym przede wszystkim działań, których celem jest rozwój kompetencji społecznych (K_U09)
- potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań związanych z metodyką portfolio kompetencyjnego i rozwojem przy jej zastosowaniu szerokiego spektrum kompetencji społecznych (K_U13)
- potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym postępowaniu dotyczącym wykorzystania portfolio w procesie edukacyjnym mającym na celu rozwój kompetencji społecznych(K_U14)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student/ka:
- ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego oraz rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji społecznych i wyznacza kierunki własnego rozwoju w tym zakresie (K_K01)
- odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy z wykorzystaniem metodyki portfolio kompetencyjnego, w tym przede wszytki działań (auto)edukacyjnych zmierzających do rozwoju szerokiego spektrum kompetencji społecznych (K_K08)
Teaching methods
(in Polish) - symulacyjna
- pogadanka
- biograficzna
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- studium przypadku
- gier symulacyjnych
Observation/demonstration teaching methods
- simulation (simulation games)
Expository teaching methods
- discussion
Exploratory teaching methods
- biographical
- practical
- brainstorming
- case study
- practical
- brainstorming
- case study
Prerequisites
(in Polish) Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki ogólnej i dydaktyki
Course coordinators
Term 2025/26Z: | Term 2022/23L: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: