Conducted in
term:
2022/23L
ISCED code: 0110
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Philosophy and Social Sciences
Psychopedagogical Counselling 2403-PE-323-SZs1
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Total student workload
(in Polish) Ćwiczenia, godziny z wykładowcą - 30 godzin
Studiowanie literatury) - 5 godzin
Przygotowanie projektu - 15 godzin
Przygotowanie do zajęć - 15 godzin
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student zna:
W1: zakres obowiązków nauczyciela/pedagoga wynikających z aktów prawnych
W2: zna procedury diagnozy psychopedagogicznej i wybrane techniki diagnostyczne
W5:ma podstawową wiedzę z zakresu sytuacji problemowych występujących w szkole/placówce, sposobów ich diagnozowania i możliwości udzielenia pomocy
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student potrafi:
umie zaplanować proces diagnostyczny w pracy z uczniem
potrafi zastosować standardy etyki zawodowej
umie dobrać i zastosować narzędzia diagnostyczne
potrafi dokonać analizy posiadanych informacji oraz udzielić zwrotnych informacji adekwatnych do możliwości poznawczych i potrzeb zarówno uczniów jak i rodziców/opiekunów
potrafi operować wiedzą teoretyczną w celu diagnozowania oraz interpretowania i analizowania edukacyjnych i wychowawczych problemów, a także projektowania określonych działań naprawczych
umie nawiązać kontakt z dzieckiem i opiekunem
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: student ma świadomość roli diagnostyki w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz wykorzystywania wyników diagnozy do projektowania działań naprawczych i profilaktycznych
K2: student rozumie konieczność udzielania zwrotnych informacji, które winny być adekwatne do możliwości poznawczych uczniów i rodziców/opiekunów
K3:student rozumie ważność standardów etycznych w procesie doradczym
Teaching methods
(in Polish) Metody eksponujące: pokaz, symulacyjna
Metody podające: wykład informacyjny, konwersatoryjny, problemowy
Metody poszukujące: ćwiczeniowa, giełda pomysłów, klasyczna problemowa, oxfordzka, studium przypadku
Metody w kształceniu on-line: gry i symulacje, metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji, metody rozwijające myślenie refleksyjne, metody służące prezentacji treści
Observation/demonstration teaching methods
- display
- drama
- staging
- simulation (simulation games)
- drama
- staging
- simulation (simulation games)
Expository teaching methods
- participatory lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- case study
- Oxford
- situational
- practical
- classic problem-solving
- case study
- Oxford
- situational
- practical
- classic problem-solving
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
Prerequisites
(in Polish) Wiedza z psychologii rozwojowej, pedagogiki specjalnej, dydaktyki ogólnej, na temat:
- faz rozwoju dzieci,
- zaburzeń i opóźnień rozwoju dzieci i młodzieży
- trudności i niepowodzeń szkolnych oraz specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych nimi wywołanych,
Wiedza z psychologii wychowawczej, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: