Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0110
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Training of social and pedagogical skills 2403-PE-229-SZs2
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (35 godz.):
- udział w warsztacie – 30 godzin
- konsultacje z nauczycielem akademickim - 5 godzin
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( 40 godz.):
- przygotowanie do zajęć (w tym pisanie prac, projektów, realizacja zadań zespołowych) – 30h
- czytanie literatury – 10h
Łącznie: 75 godz. (3 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student/ka:
- zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w działaniach związanych z rozwojem kompetencji społecznych i pedagogicznych na poziomie rozszerzonym K_W01
- ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę związaną z procesem rozwoju kompetencji społecznych i pedagogicznych K_W05
- ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia, w szczególności w wymiarze psychologicznym oraz społecznym K_W06
- ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi i struktur społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia rozwoju kompetencji społecznych i pedagogicznych K_W07, K_W08
- ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych związanych z prowadzeniem działań edukacyjnych zmierzających do rozwoju kompetencji społecznych i pedagogicznych K_W016
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student/ka:
- posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia procesu rozwijania kompetencji społecznych i pedagogicznych K_U01
- potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych, na temat problematyki rozwijania kompetencji społecznych i pedagogicznych K_U03
- potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie na temat procesu rozwoju kompetencji społecznych i pedagogicznych, w tym jego planowania, prowadzenia i ewaluacji K_U04
- posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, dotyczących procesu rozwoju kompetencji społecznych i pedagogicznych oraz popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych K_U05
- potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych w zakresie rozwoju kompetencji społecznych i pedagogicznych K_U08
-potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych związanych z procesem rozwoju kompetencji społecznych i pedagogicznych, wdrażać je w życie, prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych i realizowanych działań K_U09, K_U010
- potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz całożyciowego rozwoju kompetencji społecznych i pedagogicznych K_U11
- potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole K_U12
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student/ka:
- ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie rozwoju kompetencji społecznych i pedagogicznych, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w tym kierunku K_K01
- jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych związanych z rozwojem kompetencji społecznych i pedagogicznych; angażuje się we współpracę w tym obszarze K_K02
- ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagogaK_K03
- odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych związanych z rozwojem kompetencji społecznych i pedagogicznych K_K04
- poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznychK_K05
- odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, K_K06
Teaching methods
(in Polish) wykład informacyjny (konwencjonalny)
wykład konwersatoryjny
ćwiczeniowa
metody służące prezentacji treści
metody wymiany i dyskusji
OST (Open Space Technology)
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- experimental
- practical
- experimental
- practical
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2024/25L: | Term 2022/23L: |
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: