Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0110
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Educational and vocational counselling in a post-secondary school 2403-PE-227-SZs2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( 55 godz.):
- udział w ćwiczeniach – 30 godz.
- konsultacje z nauczycielem akademickim - 25 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( 45 godz.):
- przygotowanie do ćwiczeń – 10 godz.
- pisanie prac, projektów – 10 godz.
- czytanie literatury – 15 godz.
- przygotowanie do zaliczenia – 10 godz.
Łącznie: 100 godz. (4 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
- zna terminologię używaną w poradnictwie oraz jej zastosowanie na poziomie rozszerzonym (K_W01)
- ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju poradnictwa, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania (K_W03)
- ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat poradnictwa obejmującą terminologię, teorię i metodykę (K_W05)
- ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji poradniczych, pogłębioną w zakresie doradztwa świadczonego w szkole ponadpodstawowej (K_W10)
- ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej (K_W16)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
- posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów poradniczych (K_U01)
- ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji poradniczych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań (K_U07)
- potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktycznych (K_U09)
- potrafi wybrać i zastosować właściwy dla określonej działalności poradniczej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych (K_U10)
- potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczniów szkół ponadpodstawowych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie (K_U11)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
- ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego (K_K01)
- jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych (K_K02)
- docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu poradnictwa oraz budowania warsztatu pracy pedagoga – doradcy w szkole ponadpodstawowej (K_K03)
Expository teaching methods
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- brainstorming
- case study
- classic problem-solving
- brainstorming
- case study
- classic problem-solving
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: