Conducted in
term:
2021/22Z
ISCED code: 0110
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Philosophy and Social Sciences
The duties of the school pedagogue-legal and organizational basis 2403-PE-226a-SZs1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny kontaktowe z prowadzącą – 15 godzin
Przygotowywanie się do prezentacji – 10 godzin
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student/Studentka:
- ma uporządkowaną wiedzę na temat zadań realizowanych przez pedagoga szkolnego K_W10, K_W15
- wie z kim współpracuje pedagog szkolny i na czym polega ta współpraca K_W10, K_W15
- zna podstawowe przepisy regulujące funkcjonowanie szkoły, odnoszące się do wykonywania zawodu nauczyciela oraz realizacji funkcji dydaktyczno-wychowawczych K_W14
- znajduje i analizuje przepisy prawne dotyczące funkcjonowania szkół, ich organów oraz te, które są pomocne w pracy pedagoga szkolnego K_W10, K_W14, K_W15, K_W16
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student/Studentka:
- potrafi sprawnie porozumiewać się ze specjalistami w zakresie pedagogiki K_U07
- posiada umiejętności prezentowania własnych pomysłów, potrafi generować oryginalne rozwiązania problemów występujących w środowisku edukacyjnym, posługuje się przepisami prawnymi w celu wyjaśnienia przykładowych sytuacji problemowych mogących pojawić się w praktyce pedagogicznej K_U06, K_U02
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student/Studentka:
- rozwija profesjonalne umiejętności K_K04
- gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, rozwija swoje umiejętności w zakresie komunikowania się K_K07
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- description
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- presentation of a paper
- round table
- practical
- presentation of a paper
- round table
- practical
Online teaching methods
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- exchange and discussion methods
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: