Conducted in
terms:
2022/23Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0110
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
The duties of the school pedagogue 2403-PE-226-SZs1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny kontaktowe z prowadzącą – 30 godzin
Przygotowywanie się do prezentacji – 20 godzin
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student/Studentka:
- ma uporządkowaną wiedzę na temat zadań realizowanych przez pedagoga szkolnego K_W10, K_W15
- wie z kim współpracuje pedagog szkolny i na czym polega ta współpraca K_W10, K_W15
- zna podstawowe przepisy regulujące funkcjonowanie szkoły, odnoszące się do wykonywania zawodu nauczyciela oraz realizacji funkcji dydaktyczno-wychowawczych K_W14
- znajduje i analizuje przepisy prawne dotyczące funkcjonowania szkół, ich organów oraz te, które są pomocne w pracy pedagoga szkolnego K_W10, K_W14, K_W15, K_W16
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student/Studentka:
- potrafi sprawnie porozumiewać się ze specjalistami w zakresie pedagogiki K_U07
- posiada umiejętności prezentowania własnych pomysłów, potrafi generować oryginalne rozwiązania problemów występujących w środowisku edukacyjnym, posługuje się przepisami prawnymi w celu wyjaśnienia przykładowych sytuacji problemowych mogących pojawić się w praktyce pedagogicznej K_U06, K_U02
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student/Studentka:
- rozwija profesjonalne umiejętności K_K04
- gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, rozwija swoje umiejętności w zakresie komunikowania się K_K07
Observation/demonstration teaching methods
- drama
- staging
- staging
Expository teaching methods
- discussion
- description
- narration
- description
- narration
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- practical
- classic problem-solving
- experimental
- observation
- brainstorming
- round table
- case study
- biographical
- SWOT
- situational
- project work
- practical
- classic problem-solving
- experimental
- observation
- brainstorming
- round table
- case study
- biographical
- SWOT
- situational
- project work
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- integrative methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- integrative methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
Course coordinators
Term 2025/26Z: | Term 2022/23Z: | Term 2024/25Z: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: