Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0110
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Documentation and evaluation of school work 2403-PE-225-SZs2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela (15 godz):
- udział w ćwiczeniach – 15 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (10 godz):
- przygotowanie do ćwiczeń – 5
- czytanie literatury - 5
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) K_W01 student/ka zna pojęcie ewaluacji. Rozumie jej znaczenie w rozwoju osobistym i działaniach podejmowanych na rzecz szkoły.
K_W10 student/ka ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych w zakresie znajomości prawa oświatowego.
K_W14 student/ka ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji. Potrafi zaplanować pracę w cyklu rocznym, miesięcznym i dziennym. Zna zagadnienia prawa wewnątrzszkolnego oraz działania wychowawczo-profilaktyczne.
K_W15 student/ka ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej na temat regulacji dotyczących praw dziecka.
K_W16 ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U04 potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania, wypełniania obowiązującej dokumentacji, np. dzienniki, arkusze ocen. Potrafi napisać protokół z zebrania rady rodziców, rady pedagogicznej i innych spotkań zespołowych.
K_U10 potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych
Potrafi zaplanować swoja pracę. Dokonuje ewaluacji pracy własnej oraz ewaluacji pracy placówki.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K01 Student/ka ma świadomości poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumienia potrzeby ciągłego dokształcania się zawodowego rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych doskonalenia wyznacznia kierunku własnego kształcenia
K_K02 Student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki, angażuje się we współpracę
K_K05 jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych
K_K06 student odpowiedzialnie przygotowuje się do pracy, podejmuje decyzje i prowadzi działania zgodnie z odpowiedzialnością za siebie i innych, modeluje wyrażanie postaw.
K_K07 student jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne
Teaching methods
(in Polish) podające
problemowe
dyskusja
ćwiczeniowa
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- problem-based lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- practical
- practical
Online teaching methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2024/25L: | Term 2022/23L: |
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: