Conducted in
terms:
2021/22L, 2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0110
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Philosophy and Social Sciences
Proseminar 2403-PE-216-s1
This course has not yet been described...
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) - student ma wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych;
- zna podstawowe tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody
Learning outcomes - skills
(in Polish) - potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej
- potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu
analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań
- potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT)
- potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania
strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych
i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań
- potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje
dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych
- potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne
umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych
- potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
- ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki
- ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej
- dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane
z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki
- jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych
- jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie
- odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- discussion
- description
- discussion
- description
Exploratory teaching methods
- practical
- seminar
- project work
- observation
- brainstorming
- situational
- field measurement
- case study
- presentation of a paper
- seminar
- project work
- observation
- brainstorming
- situational
- field measurement
- case study
- presentation of a paper
Prerequisites
(in Polish) - wiedza z zakresu metodologii badań pedagogicznych
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: