Conducted in
term:
2023/24L
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Philosophy and Social Sciences
(in Polish) Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej 2403-PE-209-OWs1
This course has not yet been described...
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W14 - Student/ka zna prawno-organizacyjne podstawy funkcjonowania instytucji opiekuńczo-wychowawczych, edukacyjnych i terapeutyczno-pomocowych
W 16 - Student/ka wymienia zasady metodycznego planowania i wykonywania typowych zadań, a także procedur stosowanych w najliczniejszych instytucjach opiekuńczo-wychowawczych
Learning outcomes - skills
(in Polish) U02 - Student/ka wykorzystuje podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i innych dyscyplin pokrewnych dla identyfikowania okoliczności, skłaniających do podejmowania przez profesjonalistę działań opiekuńczo-wychowawczych
U09 - Spośród tradycyjnych i nowoczesnych metod pracy opiekuńczo-wychowawczej student/ka wybiera te, które są najbardziej adekwatne dla realizacji działań opiekuńczo-wychowawczych. Modyfikuje typowe rozwiązania metodyczne dostosowując je do konkretnych sytuacji
U10 - Student/ka wykorzystuje koncepcje teoretyczne dla projektowania strategii działań opiekuńczo-wychowawczych.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K03 - Student/ka widzi uzasadnienie dla podejmowania działań społeczno-pedagogicznych, czemu towarzyszy poczucie odpowiedzialności za rzetelne wykonywanie czynności zawodowych.
K05 - Jest wrażliwy/a na problemy moralne i dylematy etyczne, towarzyszące działaniom profesjonalnym, prowadzonym w świecie życia jednostek, grup i zbiorowości oczekujących wsparcia, ewentualnie odrzucających wsparcie instytucjonalne
Observation/demonstration teaching methods
- drama
- simulation (simulation games)
- display
- simulation (simulation games)
- display
Expository teaching methods
- description
- discussion
- discussion
Exploratory teaching methods
- round table
- practical
- brainstorming
- practical
- brainstorming
Online teaching methods
- cooperation-based methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: