Psychology of Human Development 2403-PE-203-s1
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
Classes will be implemented in a total of 30 hours and will cover the following detailed topics: |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
Learning outcomes - knowledge
Learning outcomes - skills
Learning outcomes - social competencies
Teaching methods
Observation/demonstration teaching methods
- staging
Expository teaching methods
Exploratory teaching methods
- practical
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
Type of course
Prerequisites
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2025/26Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Learning outcomes
knowledge - student define an idea of development change; enumerate factors which assist or disturb prenatal development; descibe motoric development
understanding - student explain how we learn a language;
analysis - student compare different theories of personality development, morality and language
Assessment criteria
written exam
Bibliography
Boyd D., Bee H., Psychologia rozwoju człowieka, Zysk i S-ka 2008.
Hurlock E., Rozwój dziecka t. 1 i 2.
Plopa M., Więzy w małżeństwie i rodzinie. Metody badań.
Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G., Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego
Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M., Psychologia rozwoju człowieka. Zagadnienia ogólne. T1
Harwas-Napierała B., Trempała J., Psychologia rozwoju człowieka. Charakterystyka okresów życia człowieka. T2
Harwas-Napierała B., Trempała J., Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych. T3
Shaaffer H.R., Psychologia dziecka
Vasta R., Haith M.M., Miller S.A., Psychologia dziecka, WSiP 2004.
Ziemska M. (red.), Rodzina i dziecko
Term 2022/23Z:
Karczmarzyk Małgorzata, Banasiak Małgorzata, Student as a player : projecting didactic tools in early art education and academic education Banasiak Małgorzata, Od testu do testu : czy istnieje alternatywna droga? Ocenianie kształtujące.: Szkoło, jaka jesteś? Problemy nauczycieli i uczniów we współczesnej szkole / pod red. Małgorzaty Banasiak, Agaty Wołowskiej., Warszawa : Difin, 2015, S. 137-150 Banasiak Małgorzata Anna, Social competence and emotional intelligence of students of education studies and teaching specialties.: Eduk. Ustawiczna Doros., nr 4 (103), 2018 Boyd D., Bee H., Psychologia rozwoju człowieka, Zysk i S-ka 2008. |
Term 2023/24Z:
Karczmarzyk Małgorzata, Banasiak Małgorzata, Student as a player : projecting didactic tools in early art education and academic education Banasiak Małgorzata, Od testu do testu : czy istnieje alternatywna droga? Ocenianie kształtujące.: Szkoło, jaka jesteś? Problemy nauczycieli i uczniów we współczesnej szkole / pod red. Małgorzaty Banasiak, Agaty Wołowskiej., Warszawa : Difin, 2015, S. 137-150 Banasiak Małgorzata Anna, Social competence and emotional intelligence of students of education studies and teaching specialties.: Eduk. Ustawiczna Doros., nr 4 (103), 2018 Boyd D., Bee H., Psychologia rozwoju człowieka, Zysk i S-ka 2008. |
Term 2024/25Z:
Karczmarzyk Małgorzata, Banasiak Małgorzata, Student as a player : projecting didactic tools in early art education and academic education Banasiak Małgorzata, Od testu do testu : czy istnieje alternatywna droga? Ocenianie kształtujące.: Szkoło, jaka jesteś? Problemy nauczycieli i uczniów we współczesnej szkole / pod red. Małgorzaty Banasiak, Agaty Wołowskiej., Warszawa : Difin, 2015, S. 137-150 Banasiak Małgorzata Anna, Social competence and emotional intelligence of students of education studies and teaching specialties.: Eduk. Ustawiczna Doros., nr 4 (103), 2018 Boyd D., Bee H., Psychologia rozwoju człowieka, Zysk i S-ka 2008. |
Term 2025/26Z:
Karczmarzyk Małgorzata, Banasiak Małgorzata, Student as a player : projecting didactic tools in early art education and academic education Banasiak Małgorzata, Od testu do testu : czy istnieje alternatywna droga? Ocenianie kształtujące.: Szkoło, jaka jesteś? Problemy nauczycieli i uczniów we współczesnej szkole / pod red. Małgorzaty Banasiak, Agaty Wołowskiej., Warszawa : Difin, 2015, S. 137-150 Banasiak Małgorzata Anna, Social competence and emotional intelligence of students of education studies and teaching specialties.: Eduk. Ustawiczna Doros., nr 4 (103), 2018 Boyd D., Bee H., Psychologia rozwoju człowieka, Zysk i S-ka 2008. |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: