Conducted in
terms:
2022/23Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0110
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
School Education 2403-PE-201-SZs1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) - Uczestnictwo w zajęciach: 30h
- Przygotowanie merytoryczne do zajęć: 10h
- Praca własna nad przygotowaniem projektu: 10h
- Przygotowanie do egzaminu: 10h
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) K_W05 ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat pedagogiki szkoły, obejmującą terminologię, teorię i metodykę
K_W10 ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu szkoły, jest świadomy roli, jaką pełni szkoła i potrafi dostrzegać jej społeczne wymiary
K_W13 ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o szkole jako środowisku wychowawczym
K_W14 ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, zna wybrane systemy edukacyjne innych krajów
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U07 ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych, w tym szkolnych, oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań
K_U12 potrafi pracować w zespole badawczym; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K06 odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych
K_K07 jest wrażliwy na problemy edukacyjne. jest gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- project work
- experimental
- presentation of a paper
- experimental
- presentation of a paper
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
Type of course
specific course (attribute withdrawn)
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2025/26Z: | Term 2024/25Z: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: