Conducted in
term:
2021/22Z
ISCED code: 0314
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Philosophy and Social Sciences
Globalisation & Regionalization 2403-PE-200-Rs2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (20 godz.):
- udział w konwersatorium – 15 godz.
- konsultacje z nauczycielem akademickim - 5 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (70 godz.):
- opracowywanie prac zaliczeniowych – 50 godz.
- czytanie literatury – 20 godz.
Łącznie: 90 godz. (3 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) K_W01 zna terminologię używaną w pedagogice w kontekście procesów glokalizacji i regionalizacji oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym
K_W06 ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym
K_W07 ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych związanych z procesami globalizacji i regionalizacji
K_W09 ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych
K_W13 ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U01 posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych związanych z procesami globalizacji i regionalizacji, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych
K_U02 potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych,
kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych związanych z procesami globalizacji i regionalizacji, a także diagnozowania i projektowania działań
praktycznych
K_U03 potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych
K_U04 potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące zagadnień pedagogicznych związanych z globalizacja i regionalizacją z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku
pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych
K_U05 posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi
K_U10 potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych
K_U11 potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie
K_U12 potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K01 ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego
K_K02 jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w
zakresie pedagogiki; angażuje się we współpracę
K_K03 docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga
K_K08 ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i
świata
Teaching methods
(in Polish) Pogadanka, wykład konwersatoryjny, metoda biograficzna, giełda pomysłów, referat, metody oparte na pracy zespołowej i refleksyjnych myśleniu
Expository teaching methods
- discussion
- participatory lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- biographical
- brainstorming
- observation
- practical
- presentation of a paper
- brainstorming
- observation
- practical
- presentation of a paper
Online teaching methods
- cooperation-based methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
Prerequisites
(in Polish) Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki ogólnej oraz edukacyjnych aspektów globalizacji i regionalizacji
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: