Conducted in
terms:
2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0110
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Theories in educational practice 2403-PE-128-s2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (40 godz.):
- udział w zajęciach dydaktycznych (wykład i ćwiczenia) – 30h
- konsultacje z nauczycielem akademickim – 10h
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (100 godz.):
- przygotowanie do wykładu – 5h
- przygotowanie do ćwiczeń – 30 h
- przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń (pisanie prac, opracowywanie wystąpienia) - 30h
- przygotowanie do zaliczenia wykładu (pisanie prac) - 30h
- przygotowanie do egzaminu ustnego – 5h
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student/ka:
- ma pogłębioną, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu wybranych zagadnień dotyczących: źródeł i miejsca pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami nauk, kontekstualności przedmiotu badań pedagogicznych, jakim jest praktyka edukacyjna oraz heterogeniczności współtworzących ją podmiotów, głównych tendencjach rozwojowych w zakresie torii i praktyki edukacyjnej, złożoności zależności między zjawiskami oddziałującymi na warunki, w których prowadzone są działania edukacyjne (K_W01, K_W02, K_W04, K_W09)
-zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, a co za tym idzie ekonomiczne, prawne, etyczne, społeczne i kulturowe uwarunkowania rzutujące współcześnie na rozwój teorii i praktyki pedagogicznej (K_W03, K_W06, K_W07, K_W08, K_W09)
- ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowe (K_W016)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student/ka:
- wykorzystuje wiedzę dotycząca kierunków rozwoju teorii i praktyki edukacyjnej, aby formułować i testować hipotezy, rozwiązywać złożone i nietypowe problemy badawcze i wdrożeniowe oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach poprzez właściwy dobór źródeł, w tym źródeł internetowych, i informacji z nich pochodzących oraz przez dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji oraz prezentacji tych informacji (K_U01, K_U02, K_U04, K_U05, K_U07, K_U08, K_U09)
- potrafi komunikować się na tematy dotyczące kierunków rozwoju teorii i praktyki edukacyjnej ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców (K_U03)
- potrafi współdziałać wraz z innymi w ramach prac zespołowych skupionych wokół planowania i realizacji poszukiwań dotyczących problemów poznaczonych związanych z kierunkami rozwoju teorii i praktyki edukacyjnej (K_U12)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student/ka:
- ma gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści dotyczących kierunków rozwoju teorii i praktyki edukacyjnej oraz uznawania znaczenia tej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, jak również zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem tych problemu (K_K01, K_K03, K_K07)
- ma gotowość do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, w tym: rozwijania dorobku zawodu oraz przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej oraz działania na rzecz przestrzegania tych zasad (K_K02)
- ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata (K_K08)
Teaching methods
(in Polish) Wykład:
wykład problemowy
wykład konwersatoryjny
prezentacja
Ćwiczenia:
referat
dyskusja
pogadanka
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- discussion
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- discussion
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
Course coordinators
Term 2025/26Z: | Term 2024/25Z: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: