Student workshop
2403-PE-112-s1
1. The specifics of higher education – introduction.
2. Mental work: learning process and its determinants; the nature of planned learning; the principles of mental work hygiene.
3. The methods of working with printed text.
4. The rules of discussion and speech giving.
5. Public appearance.
Term 2022/23Z:
|
Term 2023/24Z:
|
Term 2024/25Z:
|
Term 2025/26Z:
|
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli - 15 godzin
2. Konsultacje z prowadzącym - 5 godzin
3. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu:
- wykonywanie zadań zaliczeniowych za pośrednictwem zdalnych form komunikacji - 3 godzin
4. Czas wymagany do przygotowania się i uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach):
- opracowanie poza zajęciami materiałów niezbędnych do wykonania 4 projektów na ocenę – 50 godzin
5. Konsultacje i współpraca w ramach grup projektowych - 15 godzin
RAZEM: 88 godzin = 3 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) - student ma niezbędną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń [K_W08]
- student ma kluczową wiedzę o metodyce wykonywania zadań umysłowych [ K_W16]
- student ma niezbędną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju [K_W18]
Learning outcomes - skills
(in Polish) - student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) [K_U04]
- student ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów [K_U07]
- student posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów [K_U08]
- student potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne [K_U12]
- student potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych [K_U13]
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) - student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia [K_K01]
- student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki [K_K03]
- student dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki [K_K05]
- student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne [K_K08]
Teaching methods
(in Polish) Pogadanka, ćwiczeniowa, doświadczeń, giełda pomysłów, projektu, referatu, pokaz, wystawa.
Observation/demonstration teaching methods
- exhibition
- display
Expository teaching methods
- discussion
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- experimental
- presentation of a paper
- practical
- project work
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
Prerequisites
(in Polish) - umiejętność pracy z informacją
- pracy w grupie
Course coordinators
Term 2025/26Z: | Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Learning outcomes
Student is able to determine the nature of learning process and to describe its conditions. He knows the principles of mental work hygiene. He knows how to plan his work, to benefit from classes and to express acquired knowledge. He can use different types of scientific texts and write such texts himself. He knows how to discuss and give speeches.
Assessment criteria
Regular participation in classes, the knowledge of discussed problems (after having studied the reference literature), the positive assessment of carrying out the given tasks.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors,
localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: