Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0610
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Information Technology 2403-PE-107-s1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Wykład:
1.Godziny realizowane z udziałem nauczyciela - 15 godzin
2.Konsultacje z prowadzącym - 5 godzin
3.Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu:
- analiza literatury, opracowanie zagadnień dotyczących IT poza zajęciami - 15 godzin
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach, zaliczeniach z oceną):
- przygotowanie do zaliczenia z oceną – 15 godzin
RAZEM: 50 godzin = 2 ECTS
Zajęcia laboratoryjne:
1.Godziny realizowane z udziałem nauczyciela - 30 godzin
2.Konsultacje z prowadzącym - 5 godzin
3.Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu:
- wykonywanie zadań zaliczeniowych z wykorzystaniem MS Teams i/lub zdalnej platformy edukacyjnej Moodle poza godzinami zajęć - 5 godzin
4.Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach):
- przygotowanie zadań zaliczeniowych i projektów praktycznych na ocenę poza salą komputerową – 20 godz.
RAZEM: 60 godzin = 2 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Wykład:
- student/ka ma wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju z wykorzystaniem ICT, [K_W18]
w tym m.in.:
- student/ka zna kluczowe informacje dotyczące oprogramowania (software) i sprzętu komputerowego oraz urządzeń peryferyjnych (hardware) [K_W18];
- student/ka zna możliwości wykorzystania narzędzi technologii informacyjnej, w tym sztucznej inteligencji (AI) w praktyce edukacyjnej [K_W18];
- student/ka zna kluczowe informacje dotyczące edukacji cyfrowe [K_W18];
- student/ka zna korzyści i zagrożenia wynikające z korzystania z ICT i AI [K_W19]
- student/ka zna zasady bezpiecznego i etycznego korzystania z ICT [K_W19]
Zajęcia laboratoryjne:
- student/ka ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju z wykorzystaniem ICT, [K_W18]
w tym m.in.:
- student/ka zna podstawowe informacje dotyczące obsługi komputera i korzystania z elementarnego oprogramowania użytkowego [K_W18];
- student/ka zna możliwości wykorzystania programów komputerowych i usług sieci Internet w praktyce edukacyjnej [K_W18];
- student/ka zna możliwości wykorzystywania narzędzi sztucznej inteligencji poszerzającej funkcjonalność programów komputerowych i usług sieci Internet [K_W18];
- student/ka zna zasady bezpiecznego i etycznego korzystania z ICT [K_W19]
Learning outcomes - skills
(in Polish) Wykład:
- student/ka dostrzega możliwości i ograniczenia wykorzystania TI w życiu zawodowym i pracy własnej [K_U03];
- student/ka potrafi wskazać działania praktyczne pedagoga w kontekście zagrożeń wynikających z korzystania z TI [K_U12];
- student/ka potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii TI [K_U04], w tym m.in.:
- student/ka potrafi wskazać edukacyjne obszary zastosowań TI,
- student/ka potrafi wyszukiwać potrzebne informacje w sieci Internet ,
- student/ka potrafi komunikować się korzystając z usług sieci Internet.
Zajęcia laboratoryjne:
- student/ka dostrzega możliwości i ograniczenia wykorzystania TI w życiu zawodowym i pracy własnej [K_U03];
- student/ka potrafi dokonywać wyboru odpowiedniego oprogramowania komputerowego i jego funkcji do realizowania celów i zadań własnych, akademickich i profesjonalnych [K_U03];
- student/ka potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii TI [K_U04], w tym m.in.
- student/ka potrafi posługiwać się oprogramowaniem typu: edytor tekstu, program prezentacyjny, edytor graficzny w pracy własnej i zawodowej,
- student/ka potrafi wykorzystywać narzędzia i funkcje AI w realizacji zadań własnych, akademickich i profesjonalnych
- student/ka potrafi wyszukiwać potrzebne informacje w sieci Internet,
- student/ka potrafi komunikować się korzystając z usług sieci Internet.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Wykład:
- student/ka ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z obszaru TI [K_K01];
- student/ka rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego w obszarze TI [K_K01];
- student/ka dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia z wykorzystaniem TI [K_K01];
- student/ka jest przygotowany/a do podejmowania działań zawodowych w zakresie pedagogiki z wykorzystaniem TI [K_K03]
Zajęcia laboratoryjne:
- student/ka ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z obszaru TI [K_K01];
- student/ka rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego w obszarze TI [K_K01];
- student/ka dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia z wykorzystaniem TI [K_K01];
- student/ka jest przygotowany/a do podejmowania działań zawodowych w zakresie pedagogiki z wykorzystaniem TI [K_K03]
- student/ka jest podejmuje etyczne i odpowiedzialne decyzje i działania w zakresie pedagogiki z wykorzystaniem TI, w tym AI [K_K03]
Teaching methods
(in Polish) Wykłąd: wykład konwencjonalny, pokaz, instruktaż.
Laboratorium: metoda projektów i zadań praktycznych, pokaz, pogadanka, giełda pomysłów, obserwacja.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- discussion
- description
- informative (conventional) lecture
- description
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- observation
- brainstorming
- project work
- presentation of a paper
- observation
- brainstorming
- project work
- presentation of a paper
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
Type of course
core frame (attribute withdrawn)
Prerequisites
(in Polish) - podstawowa umiejętność poruszania się w systemie operacyjnym Windows
- podstawowe operacje na plikach i folderach
- podstawowa umiejętność pracy w internecie
- podstawowa umiejętność obsługi urządzeń peryferyjnych
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: