Conducted in
term:
2021/22L
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Philosophy and Social Sciences
Recognizing of educational danagorus of childhood 2403-PE-106-PPWs2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (25 godz.):
- udział w ćwiczeniach – 20 godz.
- konsultacje z nauczycielem akademickim - 5 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (35 godz.):
- przygotowanie do ćwiczeń – 10 godz.
- opracowywanie prac zaliczeniowych – 15 godz.
- czytanie literatury – 10 godz.
Łącznie: 60 godz. (2 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student/ka:
K_W01 zna terminologię używaną w pedagogice w zakresie rozpoznawanie zagrożeń wychowawczych wieku dziecięcego oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym
K_W05 ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat rozpoznawanie zagrożeń wychowawczych wieku dziecięcego, obejmującą terminologię, teorię i metodykę, obejmującą terminologię, teorię i metodykę
K_W06 ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w kontekście zagrożeń wychowawczych wieku dziecięcego, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym
K_W07 ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia zagrożeń wychowawczych wieku dziecięcego
K_W08 ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach istotnych z punktu widzenia rozpoznawania i niwelowania zagrożeń wychowawczych wieku dziecięcego
K_W10 ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych w zakresie rozpoznawania i niwelowania zagrożeń wychowawczych wieku dziecięcego
K_W11 rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologi w kontekście zagadnienia zagrożeń wychowawczych wieku dziecięcego
K_W13 ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących w kontekście zagadnienia zagrożeń wychowawczych wieku dziecięcego
K_W15 ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, w zakresie rozpoznawania i niwelowania zagrożeń wychowawczych wieku dziecięcego
K_W16 ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej w kontekście podejmowania działań związanych z rozpoznawaniem i niwelowaniem zagrożeń wychowawczych wieku dziecięcego
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student/ka:
K_U01 posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych dotyczących zagrożeń wychowawczych wieku dziecięcego, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych
K_U02 potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych związanych z zagrożeniami wychowawczymi wieku dziecięcego, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych w tym zakresie
K_U03potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, w tym korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych, w zakresie problematyki zagrożeń wychowawczych wieku dziecięcego
K_U04 potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące zagrożeń wychowawczych wieku dziecięcego z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych
K_U05 posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii dotyczących zagrożeń wychowawczych wieku dziecięcego, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi
K_U07ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych związanych z zagrożeniami wychowawczymi wieku dziecięcego,oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań
K_U08 potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych w zakresie zagrożeń wychowawczych wieku dziecięcego,
K_U09 potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów w obszarze zagrożeń wychowawczych wieku dziecięcego i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań praktycznych
K_U10 potrafi wybrać i zastosować właściwy dla rozpoznawania i niwelowania zagrożeń wychowawczych wieku dziecięcego, sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych
K_U12potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student/ka:
K_K01 ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie rozpoznawania zagrożeń wychowawczych wieku dziecięcego, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego
K_K02 wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie rozpoznania zagrożeń wychowawczych wieku dziecięcego; angażuje się we współpracę
K_K04 utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych związanych z zagrożeniami wychowawczymi wieku dziecięcego
K_K05 jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych
K_K06 odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych
Teaching methods
(in Polish) - pogadanka
- giełda pomysłów
- burza mózgów
- metody aktywizujące:
- dyskusja
- metody problemowe
- studium przypadku.
Expository teaching methods
- discussion
Exploratory teaching methods
- case study
- brainstorming
- classic problem-solving
- practical
- experimental
- brainstorming
- classic problem-solving
- practical
- experimental
Online teaching methods
- cooperation-based methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Wiedza z zakresu podstaw psychologii oraz pedagogiki przedszkolnej i (wczesno)szkolnej.
Course coordinators
Bibliography
Term 2021/22L:
None |
Notes
Term 2021/22L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: