Conducted in
term:
2021/22Z
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Philosophy and Social Sciences
Solving educational problems and therapy of interactive children's disorders 2403-PE-104-PPWs2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 15 godzin
Praca własna studenta:
● Przygotowanie do ćwiczeń, w tym studiowanie zalecanej literatury
– 5 godz.
● Przygotowanie do procesu oceniania - 5 godz.
Razem – 25 godz.
Liczba godzin pracy studenta ogółem - 25 godz.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student/Studentka:
- ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej K_W03
- ma pogłębioną wiedze na temat terminologii, teorii i metodyki pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej K_W05
- ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych istotnych w procesie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej K_W07
- rozumie istotę normy i patologii w rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym K_W11
- ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o rodzinie i szkole jako środowiskach wychowawczych K_W13
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student/Studentka:
- potrafi analizować złożone problemy edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej z zastosowaniem wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki i nauk pokrewnych K_U02
- potrafi porozumiewać się ze specjalistami w zakresie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz uczniami, nauczycielami i rodzicami K_U03
- ma pogłębione umiejętności diagnozowania sytuacji ucznia w przedszkolu i szkole K_U07
- K_U09 potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych w szkole i przedszkolu
- potrafi dobierać efektywne środki i metody w pracy pedagoga przedszkolnego i wczesnoszkolnego K_U10
- potrafi wspierać samodzielność i aktywność uczniów przedszkoli i klas I-III K_U11
- potraf przyjąć rolę lidera zespołu szkolnego i przedszkolnego K_U12
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student/Studentka:
- rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawodowego pedagogów przedszkolnych i wczesnoszkolnych K_K01
- angażuje się we współpracę z nauczycielami i rodzicami K_K02
- ma pozytywne nastawienie do budowania warsztatu pracy pedagoga przedszkolnego i wczesnoszkolnego K_K03
- czuje się odpowiedzialny za dzieci powierzone swojej opiece i wyniki podejmowanej wobec nich pracy wychowawczej i edukacyjnej K_K06
- jest wrażliwy na problemy szkolne uczniów K_K07
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
- cooperation-based methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
Prerequisites
(in Polish) Wiedza z zakresu psychologii rozwojowej dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Umiejętność refleksyjnego podejścia do procesu wychowania z uwzględnieniem jego cech (złożoność, interakcyjność, długotrwałość relatywność i intencjonalność)
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: