Conducted in
term:
2021/22Z
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Philosophy and Social Sciences
Supporting the development of a child with specific learning difficulties 2403-PE-100-PPWs2
This course has not yet been described...
Term 2021/22Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 20 godz.- ćwiczenia
20 godz.- samodzielne studiowanie literatury, przygotowanie do sprawdzianów wiedzy, przygotowanie wystąpienia w postaci opracowania i prezentacji wybranego zagadnienia związanego z przedmiotem.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
- definiuje pojęcia związane z diagnozą specjalnych potrzeb edukacyjnych,
- wyjaśnia zadania nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w pracy z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
- charakteryzuje procedury i procesy terapeutyczne z zakresu metodyki
zajęć wspomagających uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się realizowane przez nauczycieli na wybranych przedmiotach nauczania,
- przedstawia modelowy system pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom z trudnościami w uczeniu się,
- rozróżnia i charakteryzuje metody stosowane we wspomaganiu ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
- potrafi zaproponować i przeprowadzić działania metodyczne w tym obszarze.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
- dobiera odpowiednie do przypadku metody działań, w tym wybiera właściwy sposób działania będący podstawą do projektowania zajęć wspomagania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się ,
-potrafi w sposób profesjonalny przeprowadzić zajęcia w oparciu o daną metodę wspomagania; przewiduje skutki planowanych działań;
- podejmuje pracę w zespole prezentując umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych w obrębie metodyki wspomagania ucznia.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
- akceptuje odmienny sposób funkcjonowania ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- podejmie działania kompensujące specjalne potrzeby edukacyjne ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, wykazuje dbałość w przygotowaniu się do projektowania i działań pedagogicznych,
- przejawia zdolność do porozumiewania się z grupą nauczycieli, specjalistów i
rodzicami uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych; służy radą i
pomocą;
- potrafi współdziałać z różnymi placówkami specjalistycznymi,
- posługuje się prawem oświatowym rozwiązując problemy uczniów,
- dąży do zachowywania się w sposób profesjonalny, poszukuje optymalnych
rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki,
- wykazuje aktywną postawę do działań innowacyjnych oraz jest świadomym,
odpowiedzialnym i poszukującym podmiotem w zakresie wspierania dzieci ze
specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Teaching methods
(in Polish) metody eksponujące: pokaz,
metody poszukujące: studium przypadku, ćwiczeniowa, giełda pomysłów, klasyczna metoda problemowa, referatu
metody w kształceniu on-line: metody rozwijające refleksyjne myślenie
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- participatory lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- practical
- brainstorming
- classic problem-solving
- practical
- brainstorming
- classic problem-solving
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- methods developing reflexive thinking
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Wiedza z psychologii rozwojowej, pedagogiki specjalnej, dydaktyki ogólnej, na temat:
- faz rozwoju dzieci,
- zaburzeń i opóźnień rozwoju wywołujących niepełnosprawności fizyczne i psychiczne,
- trudności i niepowodzeń szkolnych oraz specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych nimi wywołanych,
Wiedza z psychologii wychowawczej, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Course coordinators
Bibliography
Term 2021/22Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: