Conducted in
terms:
2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
(in Polish) Inkluzja klientów pomocy społecznej 2403-329-PRSs1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny kontaktowe
Aktywny udział w ćwiczeniach: 15 godz.
Praca własna studenta
Czas potrzebny na przeczytanie zalecanej lektury: 10 godz.
Czas potrzebny na przygotowanie się do dyskusji: 10 godz.
Czas poświęcony na przygotowanie pracy zaliczeniowej: 15 godz.
Łącznie: 50 godz. (2 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) K_W02 ma wiedzę o strukturze i funkcjonowaniu pomocy społecznej oraz wybranych elementach systemu społecznego (edukacyjnych, politycznych, prawnych i gospodarczych) istotnych dla pomocy społecznej i pracy socjalnej
K_W07 ma wiedzę na temat metod, technik i środków pomocy jednostkom, grupom i środowiskom w celu wzmocnienia, lub przywrócenia zdolności do funkcjonowania w społeczeństwie
K_W10ma wiedzę o typowych zaburzeniach funkcjonowania podstawowych środowisk społecznych ich przyczynach, przejawach i rodzajach
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U02 potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych zjawisk i procesów społecznych (wychowawczych, politycznych, prawnych, gospodarczych) istotnych dla funkcjonowania pracy socjalnej i pomocy społecznej
K_U05 potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne w kontekście wykluczenia i włączenia społecznego
K_U09 umie pobudzać aktywność edukacyjną, zawodową, ekonomiczną osób, grup i środowisk
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K01 jest gotów do odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
K_K03 jest gotów do uczestniczenia w przygotowaniu projektów socjalnych uwzględniając aspekty metodyczne, prawne i ekonomiczne
Teaching methods
(in Polish) ćwiczeniowa, wykład konwersatoryjny, studium przypadku, grupowe
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- participatory lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- observation
- experimental
- project work
- practical
- case study
- experimental
- project work
- practical
- case study
Online teaching methods
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- evaluative methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- evaluative methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- content-presentation-oriented methods
Prerequisites
(in Polish) brak
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2023/24L: | Term 2025/26L: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: