Conducted in
term:
2022/23L
ISCED code: 0921
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Philosophy and Social Sciences
Methodology of Gerontology 2403-319-PRSs1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (35 godz.):
- udział w ćwiczeniach – 30 godz.
- konsultacje z nauczycielem akademickim - 5 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (25 godz.):
- opracowywanie prac zaliczeniowych – 15 godz.
- czytanie literatury – 10 godz.
Łącznie: 60 godz. (2 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) K_W01 ma wiedzę na temat teoretycznych podstaw gerontologii społecznej, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz relacjach do innych nauk
K_W02 ma wiedzę o strukturze i funkcjonowaniu pomocy społecznej oraz wybranych elementach systemu społecznego (edukacyjnych, politycznych, prawnych i gospodarczych) istotnych dla pomocy społecznej i pracy socjalnej z osobami w późnej dorosłości
K_W04ma wiedzę o głównych środowiskach życia człowieka w późnej dorosłości, ich strukturze, dynamice oraz warunkach rozwoju i optymalizacji, zna rodzaje występujących w nich więzi społecznych i rządzące nimi prawidłowości
K_W05 ma wiedzę o rozwoju biologicznym, psychicznym i społecznym człowieka w późnej dorosłości
K_W06 ma wiedzę o przyczynach, przejawach i skutkach problemów człowieka w późnej dorosłości, które zaburzają jego biologiczne, psychiczne i społeczne funkcjonowanie
K_W07 ma wiedzę na temat metod, technik i środków pomocy osobą w późnej dorosłości w celu wzmocnienia, lub przywrócenia zdolności do funkcjonowania w społeczeństwie
K_W11 ma wiedzę o działaniach edukacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych, terapeutycznych, profilaktycznych w obrębie pracy socjalnej z osobami w późnej dorosłości
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U01 potrafi prawidłowo dostrzegać, nazywać i interpretować procesy i zjawiska społeczne (pedagogiczne, kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w obszarze pracy socjalnej i pomocy społecznej osobą w późnej dorosłości
K_U02 potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych zjawisk i procesów społecznych (wychowawczych,politycznych, prawnych, gospodarczych) istotnych dla funkcjonowania pracy socjalnej i pomocy społecznej adresowanej do osób w późnej dorosłości
K_U04 potrafi właściwie diagnozować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w obszarze pracy socjalnej i pomocy społecznej adresowanej do osób w późnej dorosłości z wykorzystaniem odpowiednich metod i narzędzi oraz nowoczesnych technologii (ICT)
K_U05 potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne w kontekście wykluczenia i włączenia społecznego osób w późnej dorosłości
K_U08 potrafi prawidłowo komunikować się i tworzyć konstruktywne, pomocowe relacje z osobami, grupami i środowiskami
K_U09 umie pobudzać aktywność edukacyjną, zawodową, ekonomiczną osób w późnej dorosłości
K_U10 potrafi analizować i oceniać istniejące działania i metody pracy socjalnej stosowane do rozwiązywania konkretnych problemów społecznych osób w późnej dorosłości oraz umie zaproponować odpowiednie rozwiązania
K_U11 monitoruje przebieg i efekty własnych działań i innych oraz poddaje je ocenie z perspektywy profesjonalnej pracy socjalnej
K_U12 ma umiejętność rozumienia i analizowania podstawowych zjawisk społecznych związanych z osobami w późnej dorosłości
K_U13 umie wypowiadać się w mowie i piśmie na temat zagadnień z zakresu pracy socjalnej i pomocy społecznej adresowanej do osób w późnej dorosłości z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych a także różnych źródeł
K_U15 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K03jest gotów do uczestniczenia w przygotowaniu projektów socjalnych adresowanych do osób w późnej dorosłości uwzględniając aspekty metodyczne,prawne i ekonomiczne
K_K04jest gotów do uzupełnienia i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności przydatnych w pracy socjalnej z osobami w późnej dorosłości
Teaching methods
(in Polish) dyskusja, pogadanka, ćwiczeniowa, problemowa, giełda pomysłów, projektu
Expository teaching methods
- discussion
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- biographical
- project work
- practical
- biographical
- project work
- practical
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
Prerequisites
(in Polish) Wiedzy o rozwoju biologicznym, psychicznym i społecznym człowieka
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: