Methodology of Research in social Studies
2403-201-PRSs1
1. Introduction: structure of methodology
2. Research design issues: planning research
3. Research strategy: quantitative and qualitative
4. Research types: theoretical and practical
5. Research patterns: experimental, quasi-experimental, correlational, ethnographical, historical and single-case
6. How to write research report?
Total student workload
(in Polish) Wykład:
1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela - 15 godzin
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu:
- analiza literatury, opracowanie przykładów projektów badań dla schematów- 20 godzin
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminie) - 15 godzin
RAZEM: 50 godzin = 2 ECTS
Ćwiczenia:
1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela - 15 godzin
2. Konsultacje z prowadzącym - 5 godziny
3. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu:
- zapoznanie z literaturą - 15 godziny
- wykonywanie zadań zaliczeniowych - 20 godziny
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania – 20
RAZEM: 75 godzin = 3 ECTS
W sumie dla przedmiotu - 5 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) K_W02 ma wiedzę o miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych
powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
K_W12 ma wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach
badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych; zna podstawowe tradycje paradygmatyczne
badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U05 posiada umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i
prowadzenie prostych badań pedagogicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować
wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań
K_U10 potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania
strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych
i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K08 odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne
Teaching methods
(in Polish) wykład
Observation/demonstration teaching methods
- display
- simulation (simulation games)
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- description
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- laboratory
- experimental
Prerequisites
(in Polish) Podczas wykładu obowiązkowe maseczki zakrywające usta i nos.
Course coordinators
Learning outcomes
If you will ask pedagogical students, what do you think about 6 - years children in school, she/he will say I don`t know I must researching it. If you will ask she/he: will you be able to arrange that? She/he will say I don`t at all, but I can planing it and I know strategies for data collection.
Assessment criteria
You must write a multiple-choice exam.
Bibliography
K. Rubacha, Metodologia badań nad edukacją, WAiP Warszawa 2008
J. Brzeziński, Metodologia badań psychologicznych, WN PWN Warszawa 2006 i póżniejsze
K. Konarzewski, Jak uprawiać badania oświatowe, WSiP Warszawa 2000
S. Nowak, Metodolgia badań społecznych, WN PWN Warszawa 2006
Hammersley M., Atkinson P., Metody badań terenowych, Zysk i S-ka Poznań 2000
Magnusson D., Wprowadzenie do teorii testów, WN PWN Warszawa 1991
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors,
localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: