Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0313
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Psychology of Human Development 2403-113-PRSs1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Wykład:
15 godzin kontaktu bezpośredniego
15 godzin przygotowania do egazminu końcowego
Ćwieczenia:
15 godzin kontaktu bezpośredniego
30 godzin pracy samodzielnej (przygotowanie do zajęć oraz zaliczenie kolokwium końcowego)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) B.1.W2. proces rozwoju ucznia w okresie dzieciństwa, adolescencji i wczesnej dorosłości: rozwój
fizyczny, motoryczny i psychoseksualny, rozwój procesów poznawczych (myślenie,
mowa, spostrzeganie, uwaga i pamięć), rozwój społeczno-emocjonalny i moralny,
zmiany fizyczne i psychiczne w okresie dojrzewania, rozwój wybranych funkcji
psychicznych, normę rozwojową, rozwój i kształtowanie osobowości, rozwój w
kontekście wychowania, zaburzenia w rozwoju podstawowych procesów psychicznych,
teorie integralnego rozwoju ucznia, dysharmonie i zaburzenia rozwojowe u uczniów,
zaburzenia zachowania, zagadnienia: nieśmiałości i nadpobudliwości, szczególnych
uzdolnień, zaburzeń funkcjonowania w okresie dorastania, obniżenia nastroju, depresji,
krystalizowania się tożsamości, dorosłości, identyfikacji z nowymi rolami społecznymi, a
także kształtowania się stylu życia;
B.1.W3. teorię spostrzegania społecznego i komunikacji: zachowania społeczne i ich
uwarunkowania, sytuację interpersonalną, empatię, zachowania asertywne, agresywne i
uległe, postawy, stereotypy, uprzedzenia, stres i radzenie sobie z nim, porozumiewanie się ludzi w instytucjach, reguły współdziałania, procesy komunikowania się, bariery w komunikowaniu się, media i ich wpływ wychowawczy, style komunikowania się uczniów i nauczyciela, bariery w komunikowaniu się w klasie, różne formy komunikacji
− autoprezentację, aktywne słuchanie, efektywne nadawanie, komunikację niewerbalną,
porozumiewanie się emocjonalne w klasie, porozumiewanie się w sytuacjach
konfliktowych;
Learning outcomes - skills
(in Polish) K U 01Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg wybranych procesów i zjawisk społecznych,
KU 03 Prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) B.1.K1. autorefleksji nad własnym rozwojem zawodowym;
B.1.K2. wykorzystania zdobytej wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń
Teaching methods
(in Polish) wykład: prezentacja, dyskusja
ćwiczenia: dyskusja, burza mózgów, praca indywidualna i w grupach, studium przypadku, drama
Observation/demonstration teaching methods
- display
- drama
- drama
Expository teaching methods
- participatory lecture
- description
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- discussion
- description
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- discussion
Exploratory teaching methods
- practical
- classic problem-solving
- situational
- presentation of a paper
- experimental
- classic problem-solving
- situational
- presentation of a paper
- experimental
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- cooperation-based methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
- cooperation-based methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
Prerequisites
(in Polish) brak
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2025/26L: | Term 2022/23L: | Term 2023/24L: |
Learning outcomes
knowledge - student have basic knowledge about man which thinking and acting, build social structures and about human biological, and social development,
skills - student is able to analyze behavior of peoples and understand their motives
social competences - student can identify social worker dilemmas and find proper solutions
Assessment criteria
written exam
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Notes
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: