Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0610
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Technologies in remote education 2403-108a-PRSs1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli - 30 godzin
2. Konsultacje z prowadzącym - 3 godziny
3. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu:
- studiowanie źródeł informacji niezbędnych do wykonania zadań metodą odwróconej lekcji - 10 godzin
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach):
- opracowanie poza zajęciami materiałów niezbędnych do wykonania wymaganych zadań zaliczeniowych i projektów na ocenę – 20 godzin
RAZEM: 63 godziny = 2 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) - student zna metody i narzędzia TI, w tym techniki pozyskiwania i przetwarzania danych oraz nowoczesne technologie (ICT) możliwe do wykorzystania w pracy przez pracownika socjalnego [K_W08],
- student zna podstawowe informacje dotyczące obsługi komputera i korzystania z elementarnego oprogramowania użytkowego [K_W08]
- student potrafi wskazać narzędzia cyfrowe umożliwiające zdalne formy spotkań, uczenia się i współpracy [K_W08]
- student zna możliwości wykorzystania oprogramowania komputerowego i chmury obliczeniowej oraz narzędzi sztucznej inteligencji w praktyce pedagogicznej i edukacyjnej [K_W08]
- student zna możliwości wykorzystania narzędzi i funkcji sztucznej inteligencji w praktyce pedagogicznej i edukacyjnej [K_W08]
Learning outcomes - skills
(in Polish) - student wykorzystuje narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnych do diagnozy przyczyn oraz przebiegu procesów i zjawisk społecznych również w obszarze pracy socjalnej i pomocy społecznej [K_U04], m.in.:
- student potrafi posługiwać się oprogramowaniem komputerowym i chmurowym do opisywania, analizowania i prezentacji wybranych procesów i zjawisk społecznych [K_U04]
- student wykorzystuje funkcje i narzędzia sztucznej inteligencji do opisywania, analizowania i prezentacji wybranych procesów i zjawisk społecznych [K_U04]
- student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje w sieci Internet [K_U04]
- student potrafi komunikować się korzystając z dostępnych technologii i narzędzi cyfrowych [K_U08]
- student potrafi publikować własne informacje w sieci Internet [K_U08]
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) - student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [K_K01]
- student potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role [K_K02]
- student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania [K_U04]
- student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu pracownika socjalnego [K_K04]
- student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy technologiczne związane z wykonywaniem zawodu pracownika socjalnego [K_K04]
- student potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności z użyciem narzędzi TIK i AI przydatne w pracy socjalnej [K_K06]
Teaching methods
(in Polish) - odwrócona lekcja, odwrócona klasa
- instruktaż
- pokaz
- pogadanka
- projekt
- wykład konwersatoryjny
- WebQuest
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- discussion
- discussion
Exploratory teaching methods
- WebQuest
- project work
- brainstorming
- project work
- brainstorming
Online teaching methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- content-presentation-oriented methods
Prerequisites
(in Polish) Umiejętność obsługi komputera.
Średniozaawansowana umiejętność wyszukiwania informacji w internecie.
Umiejętność samodzielnego uczenia się.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: