Conducted in
term:
2024/25Z
Erasmus code: 08.1
ISCED code: 0223
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Philosophy and Social Sciences
Specialized seminar: philosophy of dialogue 2402-F-s1-FD
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:
- udział w wykładach – 30
- konsultacje – 5
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- przygotowanie do zaliczenia – 10
- czytanie literatury – 15
Łącznie: 60 godz. (2 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Uczestnicy zajęć:
W1: potrafią pokrótce zrekonstruować linię rozwojową myśli dialogicznej w jej historyczno-kulturowym kontekście – K_W09, H1A_W07
H1A_W09
W2: znają kierunkowe i pograniczne teksty filozoficzne, reprezentujące lub aspirujące do miana filozofii dialogu – K_W10, H1A_W04
W3: wymieniają i definiują podstawową specjalistyczną terminologię, wypracowaną na gruncie filozofii dialogu – K_U05, H1A_U04
W4: przedstawiają główne tezy i koronne argumenty dialogiki oraz samodzielnie dokonują ich krytycznej analizy i oceny – K_U07, H1A_U05, H1A_U03
Learning outcomes - skills
(in Polish) Uczestnicy zajęć:
U1: wykazują krytyczną świadomość znaczenia i roli kontekstu historyczno-filozoficznego w adaptatywnej (do współczesnych warunków społeczno-kulturowych) interpretacji tekstu dialogicznego – K_U03, H1A_U03, H1A_U05
U2: doceniają wagę idei dialogu interpersonalnego w praktyce społecznej, moralnej, religijnej, zawodowej, publicznej, medialnej, politycznej i międzynarodowej – K_U12
U3: operują filozoficznie zestandaryzowanym pojęciem dialogu, różnicując jego znaczenia i możliwe zastosowania oraz nieuniknione ograniczenia i słabości – K_U05
U4: wymieniają głównych przedstawicieli klasycznej i nieklasycznej filozofii dialogu, przedstawiając w zarysie zasadnicze punkty ich koncepcji w formule porównawczej – K_U07, K_U08
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Uczestnicy zajęć:
K1: znają rolę i doceniają wagę intelektualno-etycznych zdobyczy filozofii dialogu dla życia społecznego, zawodowego, lokalnego, państwowego i międzynarodowego – K_K08
K2: mają świadomość znaczenia refleksji dialogicznej dla kształtowania się i trwałości harmonijnych więzi społecznych w skali lokalnej i ponadlokalnej – K_K09
K3: wykazują motywację do zaangażowanego działania na rzecz propagowania idei i wartości dialogu oraz postaw i komunikacji dialogicznej w życiu społecznym, instytucjonalnym, zawodowym, kulturalnym, państwowym i międzynarodowym – K_K07
K4: aplikują rozwiązania filozofii dialogu do własnego systemu myślenia i działania: są otwarci na nowe idee oraz gotowi do zmiany dotychczasowych opinii w świetle dostępnych danych i argumentów – K_K02.
Teaching methods
(in Polish) Podczas zajęć z filozofii dialogu stosuje się następujące metody dydaktyczne:
- wykład konwersatoryjny – metoda podająco-uczestnicząca
- metoda ćwiczeniowa
- metoda tekstu przewodniego
- metoda dyskusji
- metoda analityczna
- metoda syntetyczna
- metoda biograficzna
- metoda porównawcza.
Expository teaching methods
- participatory lecture
- discussion
- discussion
Exploratory teaching methods
- biographical
- classic problem-solving
- case study
- classic problem-solving
- case study
Online teaching methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- exchange and discussion methods
Prerequisites
(in Polish) Nie określa się warunków wstępnych dla możliwości zapisania się na ten przedmiot, aczkolwiek niemałym ułatwieniem w przyswajaniu sobie jego treści byłoby posiadanie zaliczenia z takich przedmiotów, jak: Wstęp do filozofii, historia filozofii nowożytnej oraz historia filozofii współczesnej.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: