Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
Erasmus code: 08.1
ISCED code: 0223
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Philosophy
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Subject seminar: Problems of contemporary practical philosophy 2402-F-S2-PWFP
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela:
- udział w zajęciach - 30
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
-przygotowanie do zaliczenia przedmiotu - ok. 40 godz.
-standardowe przygotowanie do zajęć - ok. 20
-przygotowywanie referatów i innych zadań - ok. 30
Łącznie: ok. 120 godz.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Studenci zapoznają się z wybranymi z szerokiej puli koncepcjami z zakresu etyki i filozofii, odnoszącymi się do realnych problemów i zagrożeń, z jakimi mierzy się człowiek (zwłaszcza w społeczeństwach zachodnich) od połowy XX w. do czasów obecnych. Studenci poznają terminologię filozoficzną, dzięki której mogą opisać te problemy (K_W01), poznają dogłębnie zależności między kształtowaniem się idei filozoficznych a zmianami w kulturze i w społeczeństwie (K_W02, K_W05) i główne tendencje rozwojowe w filozofii (K_W04). Poznają w pogłębionym stopniu fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji (K_W07). Podczas zajęć zyskana wiedza zawsze odnosi się do wybranych faktów i wydarzeń jako materiału, który na tej podstawie jest interpretowany.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Studenci potrafią wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu etyki i filozofii by wypracować własne stanowisko w stosunku do w.w. problemów i zagrożeń, świadomie operując definicjami pojęć i argumentami na poparcie tego stanowiska (K_U02). Jednocześnie wypracowane stanowiska i opinie nie są stereotypowe czy obiegowe, ale pogłębione o złożoną refleksję filozoficzno-etyczną i poszerzone o różne perspektywy spojrzenia na opracowywany problem (K_U03). Studenci potrafią wykorzystać wiedzę filozoficzną (oraz ewentualnie) znajomość języków obcych, by wyszukiwać, przeanalizować, ocenić, oraz wyselekcjonować informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych (K_U01). Potrafią także rozpoznawać złożone zależności między kształtowaniem się idei filozoficznych a procesami społeczno-kulturowymi oraz określać relacje między tymi zależnościami (K_U04). Potrafią samodzielnie planować i realizować własne uczenie się także po zakończeniu zajęć (K_U10).
Pisząc pracę studenci mają okazję dogłębnego opracowania jednego z tematów i prezentacji rezultatów w stylu naukowym.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Studenci potrafią uczestniczyć w dyskusji na temat w.w. problemów, dając poparcie swoim opiniom, ewentualnie wypracowując sposoby ich rozwiązywania czy radzenia sobie z nimi. Podnoszą kompetencje do spokojnego i wyważonego udziału w dyskusji dotyczącej trudnych i ważkich tematów. Mają zdolność do otwartości na nowe idee i zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów (K_K02). Są gotowi do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści (K_K01). Potrafią wypełniać zobowiązania społeczne, inspirować i organizować działalności na rzecz środowiska społecznego (K_K04). Na podstawie posiadanej wiedzy i umiejętności są zdolni do inicjowania działań na rzecz dobra wspólnego (K_K03).
Teaching methods
(in Polish) Dyskusja, analiza przypadku, analiza tekstów lub materiałów filmowych.
Expository teaching methods
- description
Exploratory teaching methods
- practical
- seminar
- classic problem-solving
- seminar
- classic problem-solving
Prerequisites
(in Polish) Brak.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: