Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0223
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Philosophy
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Philosophical reading: contemporary ethics 2402-F-S2-EWP
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Całkowity nakład pracy:
> godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 30 godz./1 punkt ECTS
> czas poświęcony na indywidualną pracę studenta: 50 godz./2 punkty ECTS
w tym:
- przygotowanie się do zajęć: lektura i analiza tekstów, przygotowanie notatek
- konsultacje z nauczycielem
> Łącznie: 80 godzin/3 punkty ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Studentka/student zna i rozumie:
K_W01: Specjalistyczną terminologię filozoficzną z zakresu tanatologii, aksjologii śmierci oraz bioetyki, zarówno w języku polskim, jak i w wybranym języku obcym.
K_W02: Teoretyczne podstawy oraz praktyczne zastosowania metod badawczych i strategii argumentacyjnych stosowanych w analizie problemów związanych z etyką życia i śmierci, w tym etyki normatywnej i bioetyki.
K_W04: Główne nurty filozoficzne i ich historyczny kontekst w odniesieniu do problematyki śmierci, egzystencji i wartości życia, z uwzględnieniem ich wpływu na współczesne spory filozoficzne i bioetyczne.
K_W05: Relacje między kształtowaniem się idei filozoficznych dotyczących śmierci a zmianami w kulturze i społeczeństwie, w tym przykłady zastosowania filozofii do analizy współczesnych problemów bioetycznych i aksjologicznych.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Studentka/student potrafi:
K_U01: Wyszukiwać, analizować i interpretować teksty filozoficzne i bioetyczne dotyczące problematyki śmierci, selekcjonować informacje i oceniać ich znaczenie dla współczesnych debat etycznych.
K_U02: Wykorzystywać wiedzę filozoficzną i metodologiczną do formułowania hipotez oraz konstruowania krytycznych argumentacji w kontekście problemów związanych z tanatologią i bioetyką.
K_U04: Rozpoznawać złożone relacje między filozoficznymi koncepcjami śmierci a ich społecznymi, kulturowymi i medycznymi implikacjami.
K_U05: Formułować i oceniać argumenty filozoficzne dotyczące aksjologii śmierci, analizować złożone problemy etyczne oraz wypracowywać samodzielne stanowiska wobec dylematów bioetycznych.
K_U10: Planować i realizować własny rozwój w zakresie filozofii i bioetyki, podejmować interdyscyplinarne badania oraz wspierać innych w zdobywaniu wiedzy filozoficznej i etycznej.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Studentka/student jest gotów do:
K_K01: Krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz świadomego podejmowania wyborów etycznych w zakresie bioetyki i aksjologii śmierci.
K_K02: Otwartości na nowe idee i argumenty w dyskusjach dotyczących wartości życia i śmierci, gotowości do rewizji własnych przekonań w świetle przekonujących argumentów oraz wiarygodnych informacji.
Expository teaching methods
- description
- narration
- discussion
- narration
- discussion
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- brainstorming
- panel
- seminar
- case study
- practical
- brainstorming
- panel
- seminar
- case study
- practical
Prerequisites
(in Polish) Brak
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: