Conducted in
term:
2025/26L
ECTS credits:
6
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Philosophy and Social Sciences
History of philosophy 2402-F-S2-1L-HF
This course has not yet been described...
|
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) 60 godz. - aktywne uczestnictwo w zajęciach,
30 godz. - bieżące przygotowanie do zajęć,
60 godz. - samodzielna lektura tekstów źródłowych i opracowań,
30 godz. - przygotowanie do zaliczenia końcowego.
180 godz. - łączna liczba godzin pracy studenta.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student zna i rozumie:
- w pogłębionym sensie podstawową terminologię filozoficzną, jej historyczne i kulturowe źródła, głównych autorów i najważniejsze, reprezentatywne dokonania filozofii starozytnej, średniowiecznej i nowożytnej (K_W04),
- w pogłębionym sensie główne kierunki filozofii starozytnej, średniowieczej i nowozytnej (K_W05).
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student potrafi:
- samodzielnie wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje z różnorodnych źródeł, wykorzystując je do systematycznego przygotowania do zajęć oraz do opracowania materiału na zaliczenie końcowe (K_U01),
- interpretować ewolucję idei filozoficznych w starożytności, średniowieczu i nowożytności w ścisłym związku z przemianami społeczno-kulturowymi tych epok oraz formułować wnioski dotyczące wzajemnych relacji między rozwojem myśli a kontekstem historycznym (K_U04).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Zajęcia będę prowadzone za pośrednictwem komunikatora Microsoft Teams oraz platformy Moodle.Student jest gotów:
- przyjmować nowe idee i korygować własne opinie na podstawie argumentów oraz danych wynikających z analizy filozofii starożytnej, średniowiecznej i nowożytnej (K_K02),
- podejmować działania zgodne ze standardami obowiązującymi w pracy akademickiej i humanistycznej (K_K05),
- aktywnie dbać o zachowanie wysokich standardów zawodowych, zwłaszcza w zakresie odpowiedzialnego i rzetelnego uprawiania refleksji filozoficznej (K_K06).
Teaching methods
(in Polish) Zajęcia prowadzone są przez trzech wykładowców. Metody dydaktyczne stosowane podczas całego kursu mogą się od siebie różnić i wynikają z osobistych preferencji i sposobu realizacji zakładanych efektów uczenia się przez poszczególnych wykładowców.
Expository teaching methods
- description
- narration
- participatory lecture
- narration
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- practical
- biographical
- classic problem-solving
- practical
- biographical
- classic problem-solving
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- evaluative methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- evaluative methods
- content-presentation-oriented methods
Prerequisites
(in Polish) Jako przygotowanie do kursu wskazane jest przypomnienie podstawowych informacji na temat historii, literatury i sztuki starożytnej Grecji i Rzymu oraz średniowiecza na poziomie szkoły średniej. A także ogólnych wiadomości z zakresu historii powszechnej Europy do XIX w.
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2025/26L:
None |
Notes
|
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: