Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0223
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Philosophy
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Introduction to philosophical logic 2402-F-S1-WLF
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: godziny kontaktowe przewidziane w planie studiów: 30 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu, tj. wcześniejsze przygotowanie i uzupełnienie notatek; wymagane powtórzenie materiału, czytanie literatury: 30 godzin.
Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach i zaliczeniu ćwiczeń): 30 godzin.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) K_W01: Student zna i rozumie rolę refleksji filozoficzno-logicznej, w kształtowaniu kultury, przykłady praktycznego zastosowania idei filozoficznych na gruncie logiki filozoficznej.
K_W03: Student zna i rozumie podstawową terminologię filozoficzną w języku polskim dotyczącą logicznej analizy języka oraz logicznej analizy rozumowań/wnioskowań na gruncie logiki modalnej i wielowartościowej.
K_W05: Student zna i rozumie wybrane zagadnienia współczesnej filozofii związane z logiką wielowartościową, modalną, epistemiczną, oraz wybrane teorie, metody i strategie argumentacyjne w ramach logiki filozoficznej.
K_W06: Student zna i rozumie podstawowe teorie, metody badawcze i strategie argumentacyjne właściwe dla logiki filozoficznej.
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U02: Student potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę filozoficzną do analizy poprawności formalnej argumentacji w ramach danej logiki filozoficznej; identyfikować kluczowe tezy i założenia związane z wymogami stawianymi logice filozoficznej; właściwie pod względem poprawności formalnej oraz założeń filozoficznych dobierać strategie argumentacyjne; przeprowadzić formalnie poprawną argumentację filozoficzną w kontekście analizowanego intensjonalnego ujęcia spójników logicznych.
K_U03: Student potrafi formułować w mowie i na piśmie problemy filozoficzne związane z logiką wielowartościową i modalną; odtworzyć rozwiązania przykładowych problemów filozoficznych związanych z modalnościami dotyczącymi wiedzy/przekonań oraz tzw. paradoksów związanych z filozoficzną interpretacją spójników logicznych; przeprowadzić argumentację prezentowanych rozwiązań z wykorzystaniem narzędzi logiki wielowartościowej i modalnej.
K_U04: Student potrafi przedstawiać i oceniać różne stanowiska i dyskutować o nich; analizować i oceniać wartość argumentów, racji i założeń uwzględniając zależności logiki modalnej oraz odtworzyć rozwiązania przykładowych problemów za zakresu logik filozoficznych.
K_U05: Student potrafi właściwie dobierać strategie argumentacyjne, z uwzględnieniem podstawowych praw logiki wielowartościowej oraz logiki modalnej; analizować i oceniać wartość argumentów pod względem formalnym, racji i założeń innych stron w ramach danej komunikacji posługując się podstawową terminologią logiki filozoficznej.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K01: Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i przyswajanych treści z zachowaniem standardów racjonalnego dyskursu; dokonywania wyborów kierując się uzasadnionymi racjami stosując wnioskowania poprawne formalnie na gruncie logiki filozoficznej.
K_K02: Student jest gotów do otwartości na nowe idee i zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów z zachowaniem standardów racjonalnego dyskursu; prezentowania własnego stanowiska i podejmowania dyskusji stosując podstawową terminologię filozofii logicznej.
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne podające:
+ wykład konwersatoryjny,
+ wykład problemowy.
Metody dydaktyczne poszukujące:
+ ćwiczeniowa,
+ klasyczna metoda problemowa,
+ studia przypadku.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- problem-based lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- case study
- practical
- case study
- practical
Online teaching methods
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
Type of course
core frame (attribute withdrawn)
Prerequisites
(in Polish) Zaliczenie oraz wiadomości z wykładu i ćwiczeń do przedmiotu "Wprowadzenie do logiki"
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: