Conducted in
terms:
2022/23L, 2024/25Z, 2025/26Z
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Philosophy
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Professional career and development planning 2402-F-S1-PPKR
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela (10 godz.):
- udział w ćwiczeniach
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (10):
- indywidualne przygotowanie pracy zaliczeniowej na zadany temat (5)
- przygotowanie dokumentów aplikacyjnych na konkretną ofertę pracy (5)
Łącznie: 20 godz. (1 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Wiedza – student zna i rozumie:
W01 – aktualną sytuację na rynku pracy, wymagania pracodawców oraz możliwe ścieżki kariery po ukończeniu studiów filozoficznych
W02 – kompetencje szczególnie cenione na współczesnym rynku pracy
W03 – zasady przygotowywania dokumentów aplikacyjnych (CV, list motywacyjny) dopasowanych do konkretnej oferty pracy oraz profilu kandydata
W04 – metody poszukiwania pracy – zarówno standardowe, jak i alternatywne
W05 – podstawowe zasady autoprezentacji i zachowania podczas rozmowy kwalifikacyjnej
(Efekty przedmiotowe realizują założony efekt kierunkowy: K_W07).
Learning outcomes - skills
(in Polish) Umiejętności – student potrafi:
U01– planować ścieżkę kariery zawodowej z wykorzystaniem narzędzi takich jak analiza SWOT, technika SMART oraz testy osobowości;
U02 – przygotować profesjonalne dokumenty aplikacyjne, dostosowane do konkretnego stanowiska pracy;
U03 – skutecznie zaprezentować się podczas rozmowy kwalifikacyjnej i dostosować komunikację do różnych typów osobowości;
U04 – rozpoznać swoje mocne i słabe strony w kontekście zawodowym;
U05 – poszukiwać nowych możliwości rozwoju i zdobywania doświadczeń;
U06 – analizować własne sukcesy i porażki w kontekście zawodowym;
U07 – samodzielnie określić swoje predyspozycje zawodowe oraz środowisko pracy, w którym może je najlepiej realizować;
U08 – precyzować cele zawodowe w odniesieniu do własnych możliwości oraz oczekiwań rynku pracy;
U09 – dostosowywać dokumenty aplikacyjne do konkretnej oferty;
U10 – aktywnie poszukiwać ofert pracy;
U11 – profesjonalnie przedstawić się podczas rozmowy kwalifikacyjnej;
U12 – identyfikować się z wartościami i kulturą organizacyjną firmy.
(Efekty przedmiotowe realizują założony efekt kierunkowy: K_U08).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Kompetencje społeczne - student jest gotów do:
K01 – podejmowania odpowiedzialnych działań ukierunkowanych na rozwój zawodowy i osobisty oraz współorganizowania działań wspierających rozwój w środowisku akademickim i zawodowym;
K02– świadomego kształtowania własnej ścieżki rozwoju z uwzględnieniem dobra wspólnego i refleksyjnego podejścia do pracy zawodowej;
K03– przestrzegania zasad etyki zawodowej i promowania postaw profesjonalizmu w środowisku pracy.
(Efekty przedmiotowe realizują założone efekty kierunkowe: K_K03, K_K04, K_K05).
Expository teaching methods
- discussion
- description
- participatory lecture
- description
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- Oxford
- round table
- practical
- round table
- practical
Online teaching methods
- integrative methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: