Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
Erasmus code: 08.1
ISCED code: 0223
ECTS credits:
6
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Philosophy
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Introduction to logic 2402-F-S1-1-WDL
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) - godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 30 godzin konwersatorium
- praca indywidualna studenta: 30 godzin
- konsultacje z prowadzącym: 10 godzin
- przygotowanie do sprawdzianów i końcowego egzaminu: 30 godzin
Razem: 100 godzin
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) K_W01: Student zna i rozumie rolę refleksji filozoficznej, przede wszystkim semiotycznej i logicznej, w kształtowaniu kultury, przykłady praktycznego zastosowania idei filozoficznych na gruncie semiotyki i logiki klasycznej.
K_W03: Student zna i rozumie podstawową terminologię filozoficzną w języku polskim dotyczącą logicznej analizy języka (pojęcia z zakresu semiotyki) oraz logicznej analizę rozumowań/wnioskowań (pojęcia z zakresu logiki formalnej).
K_W06: Student zna i rozumie podstawowe teorie, metody badawcze i strategie argumentacyjne właściwe dla semiotyki i logiki klasycznej.
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U02: Student potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę filozoficzną do analizy poprawności formalnej argumentacji; identyfikować kluczowe tezy i założenia, właściwie pod względem poprawności formalnej dobierać strategie argumentacyjne, przeprowadzić formalnie poprawną argumentację filozoficzną oraz analizować i oceniać wartość argumentów.
K_U03: Student potrafi formułować w mowie i na piśmie problemy filozoficzne związane z pojęciami semiotycznymi; odtworzyć rozwiązania przykładowych problemów filozoficznych związanych z pojęciami semiotycznymi oraz tzw. paradoksami związanymi z klasyczną interpretacją stałych logicznych; przeprowadzić argumentację prezentowanych rozwiązań z wykorzystaniem narzędzi logiki.
K_U05: Student potrafi właściwie dobierać strategie argumentacyjne, z uwzględnieniem podstawowych tautologii klasycznych oraz klasycznie niezawodnych schematów wnioskowania; analizować i oceniać wartość argumentów pod względem formalnym, racji i założeń innych stron w ramach danej komunikacji posługując się podstawową terminologią logiczną.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K01: Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i przyswajanych treści z zachowaniem standardów racjonalnego dyskursu; dokonywania wyborów kierując się uzasadnionymi racjami stosując wnioskowania poprawne formalnie na gruncie logiki klasycznej.
K_K02: Student jest gotów do otwartości na nowe idee i zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów z zachowaniem standardów racjonalnego dyskursu; prezentowania własnego stanowiska i podejmowania dyskusji stosując podstawową terminologię semiotyczno-logiczną.
Teaching methods
(in Polish) • Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
• Metody podające:
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
• Metody poszukujące:
- ćwiczeniowa
- klasyczna metoda problemowa
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- participatory lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- practical
- practical
Prerequisites
(in Polish) Brak wymagań wstępnych.
Zajęcia mogą być realizowane także jako „przedmiot uzupełniający” przez studentów studiów drugiego stopnia, o ile jest to przewidziane przez program studiów.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: