Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
Erasmus code: 08.1
ISCED code: 0223
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Philosophy
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Specialized seminar: Eco-philosophy and ethics for sustainable development 2402-F-MF-EKO
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Całkowity nakład pracy:
> godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 30 godz./1 punkt ECTS
> czas poświęcony na indywidualną pracę studenta: 50 godz./2 punkty ECTS
w tym:
- przygotowanie się do zajęć: lektura i analiza tekstów, przygotowanie notatek
- konsultacje z nauczycielem
> Łącznie: 80 godzin/3 punkty ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Studentka/student w zaawansowanym stopniu zna i rozumie:
K_W01: rolę refleksji filozoficznej i humanistyki w kształtowaniu kultury, w tym znaczenie ekofilozofii i etyki środowiskowej dla rozumienia idei zrównoważonego rozwoju oraz praktyczne zastosowania tych idei w diagnozowaniu kryzysów ekologicznych.
K_W03: podstawową terminologię filozoficzną w języku polskim i wybrane słownictwo specjalistyczne dotyczące ekofilozofii, etyki ekologicznej i zrównoważonego rozwoju, stosowane w analizie problemów środowiskowych.
K_W07: fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji wynikające z antropopresji, zmian klimatycznych, degradacji środowiska oraz transformacji społecznych; zna przykłady zastosowania filozofii i etyki w diagnozowaniu i rozwiązywaniu problemów zrównoważonego rozwoju
Learning outcomes - skills
(in Polish) Studentka/student potrafi:
K_U04: brać udział w debacie dotyczącej problemów ekologicznych, przedstawiać i oceniać różne stanowiska (antropocentryczne, biocentryczne, ekocentryczne), interpretować teksty filozoficzne i środowiskowe oraz analizować wartość przedstawianych argumentów.
K_U05: posługiwać się argumentacją filozoficzną w komunikowaniu zagadnień związanych z ochroną środowiska i zrównoważonym rozwojem; dobierać odpowiednie strategie argumentacyjne oraz prezentować treść stanowisk ekofilozoficznych.
K_U08: samodzielnie planować i realizować dalsze uczenie się w zakresie ekofilozofii i etyki środowiskowej, rozwijać własne zainteresowania w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz planować niewielkie samodzielne projekty badawcze.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Studentka/student jest gotów do:
K_K01: krytycznej oceny posiadanej wiedzy dotyczącej ekologii, etyki środowiskowej i zrównoważonego rozwoju, prezentowania własnego stanowiska oraz podejmowania decyzji opartych na uzasadnionych racjach.
K_K02: otwartości na nowe idee i zmiany opinii dotyczące problemów ekologicznych w świetle dostępnych danych naukowych i argumentów filozoficznych oraz doskonalenia umiejętności komunikowania i współpracy w kontekście wyzwań środowiskowych.
K_K06: krzewienia i praktykowania dbałości o dorobek filozofii, zwłaszcza etyki środowiskowej; odpowiedzialności podczas przekazywania wiedzy ekologicznej; zachowania wysokich standardów etycznych i rzetelności intelektualnej w analizie problemów zrównoważonego rozwoju.
Teaching methods
(in Polish) Na zajęciach wykorzystane zostaną dwie metody dydaktyczne, tj.
a) wykładu problemowego i opowiadania - w celu wstępnego przybliżenia słuchaczom problematyki z zakresu ekofilozofii i ekoetyki [patrz: opis kursu]
oraz
b) metody konwersatoryjnej z elementami pogadanki - w celu przedyskutowania problemów budzących zainteresowanie i wątpliwości ekofilozofów i ekoetyków.
Expository teaching methods
- description
- narration
- discussion
- narration
- discussion
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- case study
- panel
- practical
- classic problem-solving
- seminar
- case study
- panel
- practical
- classic problem-solving
- seminar
Prerequisites
(in Polish) Brak
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: