Translatory of Cognitive Texts in English
2401-K-S2-2-TTKA
This course has not yet been described...
Term 2023/24L:
The course mainly tackled the topics related to the philosophy of mind with such ideas covered as supervenience, the philosophical zombie problem, types od reductionism. However, there are empirically inclined essays to study as well.
|
Total student workload
(in Polish) 30h, praca z nauczycielem, 1 pkt.
30h, praca samodzielna studenta polegająca na przygotowaniu tłumaczenia stosownego fragmentu na zajęcia, 1 pkt.
25 h, samodzielne tłumaczenie przez studenta zadanego tekstu w ramach pracy domowej, 1 pkt.
razem: 3 punkty ETCS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student/ka:
Ma rozszerzoną wiedzę o miejscu i znaczeniu kognitywistyki w relacji do nauk oraz o specyfice przedmiotowej i metodologicznej kognitywistyki.
Zna szczegółową terminologię dyscyplin wchodzących w skład kognitywistyki w języku polskim subdyscypliny w języku angielskim.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student/ka:
Samodzielnie tłumaczy z języka angielskiego na język polski teksty z zakresu kognitywistyki.
Stosuje metody statystyczne oraz techniki i narzędzia informatyczne do opisu zjawisk i analizy danych o charakterze specjalistycznym przydatne w tłumaczeniu tekstów.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student/ka:
Ma podstawową wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych i etycznych związanych z działalnością naukową i dydaktyczną w zakresie nauk o poznaniu i subdyscyplin kognitywistycznych. Dostrzega i formułuje problemy etyczne związane z własną pracą badawczą i publikacyjną związaną z tłumaczeniem tekstów, wyjkazuje się odpowiedzialnością przed współpracownikami i innymi członkami społeczeństwa.
Wykazuje aktywność w rozwiązywaniu tych problemów.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Exploratory teaching methods
- seminar
- project work
- practical
- brainstorming
Prerequisites
(in Polish) znajomość języka angielskiego
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2023/24L: | Term 2022/23L: |
Bibliography
Term 2023/24L:
1. Parfit, Derek. (1995). “The Unimportance of Identity,” In: H. Harris (ed.), Identity. Oxford University Press. pp. 13–45. 2. Olson, Eric. (1997). “Was I ever a Fetus,” Philosophy and Phenomenological Research 57(1): 95–110. 3. Kim, Jaegwon. (1984). “Concepts of Supervenience,” Philosophy and Phenomenological Research 45(2): 153–176. If the paper seems too tough, I suggest scanning through an excellent entry in Stanford Encyclopedia, available under the following link: https://plato.stanford.edu/entries/supervenience/ 4. Pietkiewicz, Igor; Kłosińska, Urszula; Tomalski, Radosław. (2021). “Delusions of Possession and Religious Coping in Schizophrenia: A Qualitative Study of Four Cases,” Frontiers in Psychology 12. The paper is open-access and available under the following link: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8017190/ 5. Fink, Bernhard; Penton-Voak, Ian. (2002). “Evolutionary Psychology of Facial Attractiveness,” Current Directions in Psychological Science 11(5): 154–158. 6. Kamm, Frances. (2009). “Neuroscience and Moral Reasoning: A Note on Recent Research,” Philosophy& Public Affairs 37(4): 330–345. 7. Sinnott-Armstrong, Walter; Wheatley, Thalia. (2012). “The Disunity of Morality and Why it Matters to Philosophy,” The Monist 95(3): 355–377. 8. Hales, Steven. (2009). “Moral Relativism and Evolutionary Psychology,” Synthese 166(2): 431–447.
|
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors,
localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: