Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Department of Cognitive Science
Developmental research on mindreading 2401-K-S2-2-RBM
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Łączna liczba godzin: 70
W tym:
Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 30
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta: 20
Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: 20
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Zna podstawową terminologię (polską i angielską) odnoszącą się do problematyki mindreadingu i poznania społecznego
Ma uporządkowaną wiedzę na temat umysłu społecznego, a także na temat głównych stanowisk filozoficznych oraz problemów badawczych odnoszących się do opisu i wyjaśniania zjawisk mindreadingu
Ma uporządkowaną wiedzę na temat procesów poznawczych mindreadingu oraz społecznego poznania
Zna podstawowe teksty do diagnozy dziecięcych teorii umysłu
K_W02, K_W04, K_W08, K_W03
Learning outcomes - skills
(in Polish) Potrafi integrować wiedzę z zakresu poznania społecznego oraz z obszaru psychologii, kognitywistyki i neuronauk
Streszcza i analizuje argumenty pojawiające się w dyskusji nad mindreadingiem, identyfikuje ich kluczowe tezy, założenia i konsekwencje, wyciąga wnioski oraz proponuje własne tezy i problemy badawcze
Student w rezultacie realizacji zajęć potrafi krytycznie studiować literaturę naukową, wyciągać wnioski na podstawie wyników badań,
Potrafi na podstawie przeczytanej literatury przygotować krótką, ok. 15-minutową, prezentację dotyczącą wybranego (związany z tematyką przedmiotu) zagadnienia
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K_U01, K_U03, K_U10
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Jest gotów krytycznie ocenić posiadaną wiedzę oraz otrzymywane informacje dotyczące problematyki mindreadingu
Student potrafi sformułować konstruktywną krytykę czyjejś wypowiedzi, opisu wyników badań z literatury lub koncepcji/teorii.
Jest świadomy problemów psychologicznych, medycznych, społecznych związanych z uszkodzeniami zdolności do mentalizowania (Autyzm i Asperger)
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K_K01, K_K02 K_K05
Teaching methods
(in Polish) Wykład, aktywne uczestnictwo w trakcie wspólnego rozwiązywanie zadań mindreadingowych, analiza przypadków osób z deficytami po stronie mindreadingu, dyskusja, giełda pomysłów, praca nad prezentacją i referatem
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- narration
- informative (conventional) lecture
- narration
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- experimental
- brainstorming
- experimental
- brainstorming
Type of course
core frame (attribute withdrawn)
Prerequisites
(in Polish) brak
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: