Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0228
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Department of Cognitive Science
Neuropsychology II 2401-K-S2-1-NEPS
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Łączna liczba godzin: 90
W tym:
Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 30
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta: 30
Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: 30
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) • Student zna podstawy rozwoju mózgu dziecka. Potrafi scharakteryzować prawidłowy przebieg rozwoju mózgowia i wskazać czynniki zniekształcające rozwój w okresie prenatalnym, okołoporodowym i postnatalnym.
• Umie wskazać okresy krytyczne i wyjaśnić ich funkcje w rozwoju dziecka. Dostrzega związki między okresami sensytywnymi w rozwoju dziecka a plastycznością rozwojową, plastycznością rozwojową a specjalizacją funkcjonalną mózgu.
• Zna podstawowe jednostki nozologiczne uwarunkowane patologią mózgu. Potrafi szczegółowo wymienić i opisać przyczyny i objawy wybranych zaburzeń neurorozwojowych.
• Zna podstawowe zasady i obszary diagnozy neuropsychologicznej dziecka oraz podstawowe techniki rehabilitacji osób z dysfunkcjami mózgowymi.
• Rozumie psychospołeczne znaczenia rehabilitacji dzieci z dysfunkcjami mózgowymi.
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K_W02, K_W03, K_W05, KW_06, KW_07, K_W09.
Learning outcomes - skills
(in Polish) • Student potrafi zaprezentować w formie pisemnej wybrane zaburzenie neurorozwojowe pod kątem występujących deficytów neuropsychologicznych, ich mózgowych mechanizmów, psychospołecznych konsekwencji tego zaburzenia oraz obszarów funkcjonowania dziecka uwzględnianych w diagnozie i terapii neuropsychologicznej.
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K_U01, K_U03, K_U05, K_U09.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) • Student jest świadomy problemów psychologicznych, medycznych, społecznych związanych z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego i deficytami neuropsychologicznymi.
• Dostrzega problemy etyczne wynikające z procesu diagnostycznego i terapeutycznego u osób z uszkodzeniami w obrębie centralnego układu nerwowego.
• Prezentuje postawy tolerancji wobec osób z deficytami neuropsychologicznymi.
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K_K04, K_K05.
Teaching methods
(in Polish) Wykład, praca z tekstem, analiza przypadków klinicznych, dyskusja, giełda pomysłów, referat.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- case study
- presentation of a paper
- presentation of a paper
Online teaching methods
- evaluative methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
Type of course
core frame (attribute withdrawn)
Prerequisites
Lack of prerequisites
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: