Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z
ISCED code: 0228
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Department of Cognitive Science
Neuroeconomy 2401-K-S2-1-NEEK
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: godziny kontaktowe przewidziane w planie studiów dla danego przedmiotu : 30 godz. wykładów.
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu, tj. wcześniejsze przygotowanie i poprawki do eksperymentu badawczego; zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć, wymagane powtórzenie materiału, pisanie prac, projektów, czytanie literatury – 30 godz.
3. Czas wymagany do przygotowania raportu z badań – 30 godz.
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach) – 30 godz.
Łącznie 120 godz. – 4 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Po zakończeniu zajęć student powinien posiąść wiedzę z zakresu neuroekonomii w stopniu umożliwiającym krytyczną analizę tekstów naukowych dotyczących tej tematyki; właściwego i krytycznego traktowania danych neuromarketingowych. Zna dziedziny wykorzystania okulografu w biznesie, potrafi zidentyfikować procesy poznawcze biorące udział w odbiorze przekazu wizualnego, wykazuje się znajomością oddolnych i odgórnych mechanizmów uwagi wzrokowej. Ponadto zna metody analizy i prezentacji wyników badań marketingowych z zastosowaniem okulografu.
Po ukończeniu zajęć student ma rozszerzoną wiedzę o znaczeniu kognitywistyki w relacji do nauk oraz o specyfice przedmiotowej i metodologicznej kognitywistyki.
Student zna szczegółową terminologię dyscyplin wchodzących w skład kognitywistyki w języku polskim subdyscypliny w wybranym języku obcym;
zna teoretyczne podstawy funkcjonowania aparatury naukowej z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kognitywistyki.
Po odbyciu zajęć student ma wiedzę w zakresie aktualnie dyskutowanych w literaturze kierunkowej problemów z neuroekonomii;
ma wiedzę w zakresie zasad planowania badań z wykorzystaniem technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kognitywistyki.
Posiada szczegółową znajomość budowy i funkcji organizmu człowieka w zakresie neurologii i neurobiologii na poziomie właściwym dla kognitywistyki.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student ze zrozumieniem czyta artykuły naukowe dotyczące badań neuroekonomicznych, neuromarketingowych. Potrafi dokonać krytycznej analizy, interpretacji rezultatów badań oko-ruchowych w biznesie. Student potrafi przygotować, przeprowadzić i zanalizować badanie reklam wizualnych z zastosowaniem okulografu. Potrafi obsługiwać okulograf, jak i niezbędne programy służące do graficznej prezentacji wyników analiz oko-ruchowych.
Ukształtowana wiedza powinna umożliwić studentowi:
podejmowanie i innowacyjne rozwiązywanie problemów badawczych oraz aplikacyjnych w zakresie problematyki podejmowanej na gruncie odbioru przekazu wizualnego; samodzielne planowanie i przeprowadzenie badania eksperymentalnego z zastosowaniem okulografu w wybranym przez siebie obszarze wiedzy;
czytanie ze zrozumieniem prac naukowych z zakresu eyetrackingu – zarówno w języku polskim, jak i angielskim;
krytyczną analizę tekstu naukowego z psychologii reklamy.
Student posiada pogłębioną umiejętność stosowania technik efektywnego komunikowania się i negocjacji,
potrafi współdziałać w planowaniu i realizacji zadań badawczych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych
dla studiowanego kierunku studiów.
Student potrafi planować i wykonywać podstawowe badania, doświadczenia lub obserwacje dotyczące zagadnień poznawczych w ramach dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kognitywistyki, planuje i wykonuje zadania praktyczne lub ekspertyzy pod kierunkiem opiekuna naukowego.
Student zbiera i interpretuje dane empiryczne oraz na tej podstawie formułuje odpowiednie wnioski i proponuje rozwiązania o charakterze praktycznym
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student powinien umieć zastosować posiadaną wiedzę z neuroekonomii do wyjaśniania i przewidywania zjawisk obserwowanych poza laboratorium. Ze względu na zakres problematyki, metodologiczną surowość oraz interdyscyplinarność badań okulograficznych student powinien nabyć kompetencje do wielostronnego, a zarazem precyzyjnego podejmowania problemów o charakterze aplikacyjnym. Ważną kompetencją personalną i społeczną ukształtowaną w procesie zdobywania wiedzy i umiejętności z zakresu badań marketingowych z zastosowaniem okulografu jest umiejętność współpracy z innymi ludźmi i grupowego rozwiązywania problemów.
Teaching methods
(in Polish) Wykład - praktyczne prezentacja obsługi okulografu, posługiwanie się specjalistycznym oprogramowaniem, dyskusja, prezentacja multimedialna (pomoce: 2 laptopy, okulograf, rzutnik).
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- seminar
- practical
- laboratory
- field measurement
- seminar
- practical
- laboratory
- field measurement
Type of course
core frame (attribute withdrawn)
Prerequisites
(in Polish) Podstawowe umiejętności obsługi komputera, w tym: tworzenie prezentacji.
Podstawowa wiedza z zakresu metodologii i analiz statystycznych.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: