Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0228
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Department of Cognitive Science
Epistemology 2401-K-S1-2-TP
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. czas pracy na zajęciach dydaktycznych z nauczycielem akad.- 60 godz. (30 godz. wykładu i 30 godz. ćwiczeń)
2. nakład pracy indywidualnej (szacuje się na) 60 godz.
3. nakład pracy do uzyskania wiedzy ocenianej (przygotowanie do egzaminu) - 30 godz.
Wymagane wyniki są tu jedynie szacowane w prawdopodobnym uśrednieniu, bo zdobywanie wiedzy przez studenta jest zróżnicowane indywidualnie, zaś nakład pracy indywidualnej (w punkcie 2) ma powiązanie ze zdobyciem wiedzy, która będzie oceniana.
łącznie 150 godz. - 5 punktów ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1. Student zna podstawową terminologię teorii poznania i potrafi sformułować dyskutowane w niej problemy oraz powiązać omawiane zagadnienia (jak np. zagadnienie prawdy z zagadnieniem uzasadniania i wiedzy) - K_W03, K_W05;
W2. Student zna (na poziomie podstawowym) koncepcje filozoficzne, w ramach których podane są rozwiązania wybranych istotnych problemów epistemologicznych (dotyczy to przede wszystkim koncepcji prawdy, wiedzy, uzasadniania, percepcji) - K_W13;
W3. Student zna przedstawicieli omawianych koncepcji i stanowisk filozoficznych - K_W10
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1. Student potrafi postawić problem, jak i odnieść się krytycznie (przynajmniej do niektórych) filozoficznych rozwiązań stawianych problemów - K_U08, K_U11;
U2. Student potrafi ze zrozumieniem przytoczyć wybrane argumenty filozoficzne i ustosunkować się do nich - K_U07;
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1. Student zna i rozumie (na poziomie podstawowym) rolę refleksji filozoficznej w kształtowaniu kultury i zdobywaniu kompetencji społecznych - K_K08, K_K01;
Student potrafi dostrzec powiązanie problemów teoretycznych z praktycznymi - K_K01.
Student potrafi dostrzec znaczenie omawianych kwestii teoriopoznawczych (jak m.in. racjonalności, uzasadniania, prawdziwości sądów) w życiu społecznym - K_01..
Teaching methods
(in Polish) Wykład ma formę klasycznego wykładu akademickiego, wspomaganego projekcjami. Treści sprawozdawcze są odpowiednio usystematyzowane i przekazywane w sposób sproblematyzowany. Wykład prowadzony jest z wykorzystaniem metody analitycznej oraz syntezy (całościowego ujęcia omawianych zagadnień) i ich sproblematyzowania w taki spoób, aby student mający nawet dość elementarne podstawy filozoficzne dostrzegł znaczenie omawianych zagadnień i mógł je samodzielnie przemyśleć, również w kontekście kognitywistyki. Wykład ma pobudzić do refleksji i samodzielnego stawiania pytań i problemów. Na wykładzie dopuszczone są uwagi i pytania studentów (nie tylko domagające się objaśnień, ale także krytyczne w odniesieniu do omawianych zagadnień). Jakkolwiek jest to wykład obowiązkowy z kanonu przedmiotów, to adresowany jest do studentów ambitnych i otwartych w poszukiwaniach wiedzotwórczych.
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
Type of course
core frame (attribute withdrawn)
Prerequisites
(in Polish) wstęp do filozofii
wstęp do kognitywistyki
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Notes
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: