Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0228
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Department of Cognitive Science
Cognitive neuroscience. Perceptional and attentional processes 2401-K-S1-2-NWPPU
-
Total student workload
(in Polish) Łączna liczba godzin: 150
W tym:
Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 60
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta: 60
Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: 30.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) • Student posiada wiedzę z zakresu sposobów badania mózgu przy użyciu współczesnych metod oraz najnowszych badań dotyczących mózgowych mechanizmów percepcji i uwagi.
• Potrafi wymienić i opisać fizyczne podłoże metod badania mózgu: EEG, fMRI, PET, TMS, stymulacja elektryczna.
• Zna podstawy percepcji wzrokowej, budowy szlaku wzrokowego, zaburzeń widzenia, budowy oka, działania komórek receptorowych, mechanizmów widzenia na poziomie korowym i podkorowym.
• Zna wyniki badań dotyczących mózgowego podłoża procesów uwagowych oraz najważniejsze koncepcje.
• Rozumie rolę uwagi w świadomej percepcji
• Posiada podstawową wiedzę na temat neuronalnych korelatów świadomości.
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K_W02, K_W03, K_W04, K_W05, K_W07, K_W09, K_W10, K_W11, K_W12,K_W13, K_W14, K_W15, K_W16,
Learning outcomes - skills
(in Polish) • Student w rezultacie realizacji zajęć potrafi krytycznie studiować literaturę naukową, wyciągać wnioski na podstawie wyników badań, dyskutować z nimi oraz stawiać pytania wynikające z dotychczasowych danych z literatury.
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K_U01, K_U04, K_U07, K_U09, K_U11, K_U14, K_U15, K_U16, K_U17,
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) • Student potrafi sformułować konstruktywną krytykę czyjejś wypowiedzi, opisu wyników badań z literatury lub koncepcji/teorii.
• Potrafi dyskutować wykazując się kulturą osobistą i szacunkiem do odmiennej opinii innych dyskutantów.
• Chętnie dzieli się zdobytą wiedzą podczas konwersatoriów i własnych prezentacji w ramach ćwiczeń.
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K_K02, K_K05, K_K09.
Teaching methods
(in Polish) Wykład, praca z tekstem, dyskusja, giełda pomysłów, praca w grupach, referat.
Expository teaching methods
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- seminar
- presentation of a paper
- project work
- presentation of a paper
- project work
Online teaching methods
- evaluative methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
Type of course
core frame (attribute withdrawn)
Prerequisites
(in Polish) Podstawowe wiadomości z zakresu anatomii ośrodkowego układu nerwowego, fizjologii człowieka, a w szczególności neurofizjologii.
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Learning outcomes
-
Assessment criteria
-
Practical placement
-
Bibliography
-
Notes
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: