Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0228
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Department of Cognitive Science
Introduction to cognitive psychology 2401-K-S1/S2-1-WDPP
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: godziny kontaktowe przewidziane w planie studiów dla danego przedmiotu 30 godz.; konsultacje 20 godz. – w sumie 50 godz.
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu, tj. pisanie komentarzy do tematów wykładów - 50 godz
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w zaliczeniu na ocenę – 30 godz.
W sumie 130 godz. – 5 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) zna podstawową terminologię z zakresu psychologii poznawczej w języku polskim, K_W02
rozumie oraz potrafi wytłumaczyć opisy prawidłowości, zjawisk i procesów wykorzystujące język nauk ścisłych, w szczególności potrafi samodzielnie odtworzyć podstawowe twierdzenia i prawa, K_W03
zna podstawową terminologię z zakresu psychologii poznawczej w języku angielskim, K_W04
zna zależności między głównymi subdyscyplinami kognitywistycznymi, zna zależności między głównymi subdyscyplinami kognitywistycznymi, K_W05
zna i rozumie główne kierunki i stanowiska z zakresu psychologii poznawczej, K_W07
ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z psychologii poznawczej, K_W11
zna podstawowe metody badawcze i strategie argumentacyjne właściwe psychologii poznawczej, K_W14
wykorzystuje narzędzia wyszukiwawcze ukierunkowane na badanie procesów poznawczych, K_W16
Learning outcomes - skills
(in Polish) wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych, K_U01
poprawnie stosuje poznaną terminologię z zakres psychologii poznawczej, K_U04
Podejmuje próby rozwiązania problemów w obszarze psychologii poznawczej, K_U05
wykrywa zależności między tezami badanych pisemnych i ustnych wypowiedzi naukowych, K_U07
uzasadnia i krytykuje uogólnienia w świetle dostępnych świadectw empirycznych, K_U09
przytacza główne tezy badań stosownie do ich istotności, K_U10
formułuje w mowie i na piśmie problemy w zakresie psychologii poznawczej, stawia tezy oraz artykułuje własne poglądy, K_U11
prowadzi na poziomie podstawowym pracę badawczą pod kierunkiem opiekuna naukowego lub kierownika zespołu badawczego, K_U14
posługuje się zasadami terapii w odniesieniu do poszczególnych zaburzeń z wykorzystaniem wiedzy i metod psychologii poznawczej, K_U16
potrafi w sposób krytyczny ocenić wyniki eksperymentów, obserwacji i obliczeń teoretycznych, a także przedyskutować błędy pomiarowe, K_U17
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) jest otwarty na nowe idee i gotów do zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów, K_K02
efektywnie organizuje własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania, K_K05
wykazuje motywację do zaangażowanego uczestnictwa w życiu społecznym, K_K07
rozumie istotność problematyki psychologii poznawczej i potrafi ją umiejscowić na gruncie interakcji społecznych, K_K08
wykorzystuje swoje kompetencje w wielu dziedzinach życia społecznego oraz zawodowego, K_K09
Teaching methods
(in Polish) wskazane poniżej
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- seminar
- presentation of a paper
- seminar
- presentation of a paper
Type of course
core frame (attribute withdrawn)
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: