Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0223
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Department of Cognitive Science
Transhumanism: opportunities - hopes - threats 2401-K-MF-TSNZ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.):
- udział w wykładach – 30 godzin;
- konsultacje z nauczycielem akademickim – 15 godzin;
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.):
- przygotowanie do wykładu – 30 godzin;
- przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego – 25 godzin;
Łącznie: 100 godz. (4.00 pkt. ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W_1: zna i rozumie główne kierunki i stanowiska transhumanizmu
W_2: ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu transhumanizmu w relacji do innych nauk oraz o jego specyfice przedmiotowej i metodologicznej
W_3: ma elementarną wiedzę na temat szans i zagrożeń, jakie wyniknąć mogą w następstwie dalszego rozwoju transhumanizmu
W_4: zna przedmiot transhumanizmu, w tym jego genezę, złóżoność przedmiotową oraz zależności występujące pomiędzy głównymi subdyscyplinami, które go konstytuują.
W_5: zna idee i kluczowe argumenty wybranych transhumanistów (tu: na podstawie samodzielnej lektury ich pism)
W_6: zna i rozumie historyczny charakter kształtowania się idei filozoficznych leżących u podstaw transhumanizmu
W_7: ma uporządkowaną znajomość i rozumie główne kierunki w obrębie bloków subdyscyplin filozoficznych ważnych dla transhumanizmu, w tym etyki, estetyki oraz filozofii kultury.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U_1: poprawnie rozpoznaje i stosuje poznaną terminologię z zakresu filozofii dyskutując zagadnienie tranashumanizmu.
U_2: samodzielnie zdobywa wiedzę
U_3: analizuje argumenty filozoficzne, identyfikuje ich kluczowe tezy i założenia dyskutując kwestie podjęta na zajęciach kursowych
U_4: dobiera strategie argumentacyjne, na poziomie elementarnym konstruuje krytyczne argumenty, formułuje odpowiedzi na krytykę dotyczącą transhumanizmu, wskazując przy tym niebezpieczeństwa które wiążą się z jego dalszym rozwojem i możliwości, które ten za sobą niesie.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_1: ma świadomość znaczenia refleksji humanistycznej dla kształtowania się więzi społecznych
K_2: rozumie problematykę etyczną związaną z odpowiedzialnością za trafność przekazywanej wiedzy, z uczciwością naukową oraz rzetelnością i uczciwością w sytuacji prowadzenia sporów naukowych, jak i pozanaukowych (m. in. na temat transhumanizmu)
K_3: jest otwarty na nowe idee i gotów do zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów.
K_4: na podstawie twórczej analizy nowych sytuacji i problemów samodzielnie formułuje propozycje ich rozwiązania
Teaching methods
(in Polish) Wykład
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
Prerequisites
(in Polish) Brak/nie dotyczy.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: