Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0388
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Information and Communication Research
Popular culture 2401-D-S2-1-KP
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela - 30 h ćwiczeń (1 ECTS)
2. Konsultacje z nauczycielem - 25 h (1 ECTS)
3. Czas poświęcony na czytanie tekstów i przygotowanie się do zajęć (1 ECTS )
4. Czas poświęcony na przygotowanie prezentacji (1 ECTS )
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) K_W01
Ma pogłębioną wiedzę z zakresu kultury popularnej; definiuje najważniejsze pojęcia z tego obszaru i potrafi kompleksowo opisywać zależności między systemami mediów, kultury, polityki i społeczeństwa. Rozumie relację kultura – komunikacja oraz zna miejsce refleksji nad kulturą popularną w szerszym kontekście nauk społecznych i humanistycznych (m.in. socjologii, filozofii, kulturoznawstwa, medioznawstwa).
K_W03
Posiada uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę szczegółową dotyczącą badań nad kulturą popularną, ze szczególnym uwzględnieniem językowych, wizualnych i medialnych form komunikacji (film, seriale, muzyka, gry komputerowe, komiks). Analizuje różne teorie i paradygmaty dotyczące popkultury oraz potrafi odnieść je do faktycznych procesów komunikacyjnych.
K_W05
Zna i rozumie współczesne dylematy oraz zagrożenia związane z kulturą popularną i jej powiązaniami z mediami masowymi oraz nowymi technologiami (np. kicz, komercjalizacja, wpływ algorytmów, mediatyzacja życia codziennego). Potrafi krytycznie odnieść się do koncepcji teoretycznych wyjaśniających te zjawiska.
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U05
Potrafi komunikować się na tematy związane z kulturą popularną zarówno ze środowiskiem specjalistycznym, jak i niespecjalistycznym. Sprawnie posługuje się kategoriami teoretycznymi i językiem krytyki kulturowej, a także stosuje teorie i paradygmaty w analizie przestrzeni komunikacyjnej. Weryfikuje założenia teoretyczne w odniesieniu do faktycznych procesów zachodzących w popkulturze i kulturze medialnej.
K_U06
Wykorzystuje wiedzę z zakresu badań nad kulturą popularną, przedstawia i ocenia różne opinie i stanowiska, a także krytycznie analizuje komunikowanie masowe. Prowadzi dyskusję nad współczesnymi przejawami popkultury, odnosząc się zarówno do perspektyw socjologicznych i filozoficznych, jak i do praktycznych przykładów.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K01
Jest gotów do krytycznej oceny własnej wiedzy i odbieranych treści z obszaru kultury popularnej. Prawidłowo ocenia skalę wpływu mediów i popkultury na życie społeczne, polityczne i kulturowe. Zyskuje umiejętność komunikowania się w środowisku wielokulturowym i międzynarodowym na tematy związane z kulturą popularną, rozwija kompetencje społeczne czyniące go aktywną jednostką w warunkach globalizacji.
Teaching methods
(in Polish) Dyskusja i analiza materiałów źródłowych.
Expository teaching methods
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- project work
- classic problem-solving
- practical
- experimental
- presentation of a paper
- points system
- classic problem-solving
- practical
- experimental
- presentation of a paper
- points system
Online teaching methods
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student posiada podstawową wiedzę za zakresu antropologii, socjologii kultury i filozofii.
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2025/26L: | Term 2022/23L: | Term 2023/24L: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: