Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0322
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Information and Communication Research
Introduction to media psychology 2401-AI-WPM-22-s2
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (30 godz.):
- udział w ćwiczeniach – 15 godz.
- udział w wykładzie – 15 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (90 godz.):
- przygotowanie do ćwiczeń – 20 godz.
- przygotowanie do zaliczenia z wykładu – 20 godz
- projekt: przygotowanie oraz przedstawienie na forum grupy prezentacji dotyczących mechanizmów wyjaśniających wpływ zjawisk związanych z mediami na psychospołeczne i fizjologiczne funkcjonowanie człowieka – 30 godz.
- czytanie literatury – 20 godz.
Łącznie: 120 godz. (4 ECTS) – w tym 30 godz. (1 ECTS) z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Posiada uszczegółowioną wiedzę na temat głównych obszarów psychologii mediów, jej genezy, historii i możliwych scenariuszy jej rozwoju w przyszłości. Zna charakterystykę publiczności medialnej, formy i specyfikę odbioru treści audiowizualnych, interaktywnych, rozszerzonej rzeczywistości czy VR - K_W11
W2: Ma uszczegółowioną wiedzę na temat struktury i oddziaływania na człowieka tradycyjnych i nowych mediów. Zna specyfikę metod badania użytkowników mediów, narzędzi interaktywnych oraz zasobów internetowych i możliwości wykorzystywania ich w diagnozowaniu konsekwencji użytkowania mediów przez dzieci, młodzież i dorosłych - K_W03
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Potrafi zaplanować, przeprowadzić, zinterpretować i przedstawić w formie raportu, posteru, prezentacji badanie wpływu mediów na funkcjonowanie psychologiczne i społeczne jednostek, grup lub instytucji (np. edukacyjnych, społecznych czy biznesowych) – K_U10
U2: Potrafi wykonać złożoną analizę mediów i ich przekazów według różnych kryteriów (np. wpływu psychologicznego czy gospodarczego) oraz ocenić ich miejsce i znaczenie w kontekście społecznym i historyczno-kulturowym – K_U12
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Ma świadomość zmienności oraz przekształcania mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnych, a w związku z tym potrzeby ciągłego śledzenia i analizowania zmian w ich rozwoju i wpływie na użytkownika – K_K06
K2: Potrafi przedstawić głos w dyskusji odnośnie do psychologicznego, ekonomicznego i politycznego wpływu mediów na otoczenie społeczne, docenia znaczenie mediów dla tworzenia, utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi społecznych; dostrzega wagę zachowania norm etycznych przy przekazywaniu społeczeństwu informacji oraz wiedzy o wpływie mediów na zdrowie i funkcjonowanie człowieka – K_K07
Teaching methods
(in Polish) Metoda dydaktyczna podająca:
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące:
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- klasyczna metoda problemowa
- projektu
- studium przypadku
- eksperyment
Online teaching methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
Prerequisites
(in Polish) Brak.
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2022/23L: | Term 2025/26L: | Term 2024/25L: |
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: