Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0322
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Information and Communication Research
Users of Electronic Information 2401-AI-UIE-12-s1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.):
- udział w laboratoriach – 30 godz. (22 godz. stacjonarnie, 8 godz. zdalne nauczanie - asynchronicznie - z wykorzystaniem platformy Moodle)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.):
- przygotowanie do laboratoriów – 8 godz. (w tym 4 godz. w ramach nauczania zdalnego)
- wykonywanie na bieżąco zadań domowych, prezentacji (w tym projekt końcowy) – 14 godz. (w tym 7 godz. w ramach nauczania zdalnego)
- czytanie literatury – 8 godz. (w tym 4 godz. w ramach nauczania zdalnego)
Łącznie: 60 godz. (2 ECTS) – w tym 23 godz. ( 0,70 ECTS) z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student zna różne typy użytkowników informacji elektronicznej, wie jak badać ich potrzeby i zachowania informacyjne oraz identyfikuje bariery informacyjne, na które oni natrafiają - K_W08.
W2: Student ma podstawową wiedzę teoretyczną o psychologicznych i społecznych aspektach cyberpatologii, na które narażeni są użytkownicy informacji - K_W13.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Analizuje i rozpoznaje możliwości przyswajania przez poszczególne grupy użytkowników informacji elektronicznej oraz potrafi wskazać odpowiednie dla nich metody badań i narzędzia dostępu do informacji – K_U07, K_U08
U2: Potrafi ocenić wartość, przydatność oraz dostępność poszczególnych źródeł informacji elektronicznej dla określonej grupy odbiorców - K_U09
U3: Potrafi dokonać elementarnej analizy barier informacyjnych, strategii i sytuacji informacyjnych w życiu codziennym i zawodowym użytkowników informacji elektronicznej oraz przygotować ich diagnozę i ewentualne działania naprawcze - K_U14.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Rozumie konieczność stałego doskonalenia umiejętności badania zachowań i potrzeb informacyjnych użytkowników informacji elektronicznej poprzez poznawanie i weryfikowanie nowych modeli pozyskiwania i użytkowania informacji oraz jest świadomy korzyści społecznych, wynikających z popularyzowania edukacji informacyjnej - K_K03.
Teaching methods
(in Polish) - podające: wprowadzające prezentacje multimedialnych,
- poszukujące, laboratoryjne: poznawanie modeli pozyskiwania i użytkowania informacji
- metoda projektu – badanie potrzeb i zachowań informacyjnych wybranej grupy użytkowników informacji
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- description
- description
Exploratory teaching methods
- case study
- project work
- laboratory
- observation
- brainstorming
- practical
- project work
- laboratory
- observation
- brainstorming
- practical
Online teaching methods
- games and simulations
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- evaluative methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- evaluative methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2025/26L: | Term 2022/23L: | Term 2024/25L: |
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: