Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0322
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Information and Communication Research
Basic Principles of Infobroking 2401-AI-IBR-12-s1
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=1171
- https://moodle.umk.pl/WFINS/course/view.php?id=152 (term 2022/23L)
- https://moodle.umk.pl/WFINS/course/view.php?id=152 (term 2023/24L)
- https://moodle.umk.pl/WFINS/course/view.php?id=152 (term 2024/25L)
- https://moodle.umk.pl/WFINS/course/view.php?id=152 (term 2025/26L)
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (godz.):
– udział w laboratoriach – 30 godz. (22 godz. stacjonarnie, 8 godz. zdalne nauczanie – asynchroniczne – z wykorzystaniem platformy Moodle).
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (godz.):
– przygotowanie do laboratoriów – 15 godz. (4 godz. w ramach zdalnego nauczania),
– lektura literatury przedmiotu – 15 godz. (4 godz. w ramach zdalnego nauczania),
– przygotowanie do zaliczenia pisemnego – 30 godz. (8 godz. w ramach zdalnego nauczania).
Łącznie: 90 godz. (3 ECTS) – w tym 24 godz. (0,8 ECTS) z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W01: zna i rozróżnia podstawowe źródła informacji wykorzystywane w pracy infobrokera – K_W07.
W02: rozumie znaczenie roli i misję infobrokera w społeczeństwie informacyjnym oraz zna warunki sine qua non wykonywania tego zawodu – K_W08.
W03: zna i rozróżnia narzędzia informacyjno-wyszukiwawcze oraz platformy komunikacyjne wykorzystywane w pracy infobrokera – K_W09.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U01: potrafi trafnie formułować strategie wyszukiwawcze i wyszukiwać sprofilowane względem odbiorcy informacje w zasobach cyfrowych oraz bazach danych, przede wszystkim z zakresu ekonomii oraz zarządzania i marketingu – K_U07.
U02: potrafi znaleźć, rozpoznać i krytycznie ocenić informację strategiczną i określić jej poziom przydatności, dostępności i pilności dostarczenia do odbiorcy – K_U08.
U03: potrafi realizować zlecenia infobrokerskie, prowadzić badania oferty produktów i usług, przeprowadzać monitoring mediów drukowanych i elektronicznych oraz zaprezentować efekty podjętych przez siebie działań – K_U09.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K01: jest świadom strategicznej roli informacji w procesach biznesowych oraz ciągłego rozwoju zasobów informacji ekonomicznej i nowoczesnych narzędzi technologicznych wykorzystywanych w jej pozyskiwaniu – K_K02.
K02: rozumie swoją rolę jako dostawcy rzetelnej i profesjonalnej informacji, zwłaszcza w kontekście podnoszenia konkurencyjności firm i przedsiębiorstw – K_K05.
K03: rozumie swoją rolę jako kreatora i uczestnika procesu komunikacji z przedstawicielami środowiska gospodarczego oraz zachowuje otwartą postawę wobec wymagań stawianych pożądanej przez nich informacji – K_K07.
Teaching methods
(in Polish) Metoda dydaktyczna podająca:
– wykład konwersatoryjny,
– opis,
– opowiadanie.
Metody dydaktyczne poszukujące:
– ćwiczeniowa,
– projektu,
– referatu,
– studium przypadku,
– benchmarking,
– SWOT.
Metody dydaktyczne w kształceniu online:
– ewaluacyjna,
– odnoszące się do autentycznych i fikcyjnych sytuacji,
– służące prezentacji treści.
Expository teaching methods
- narration
- discussion
- participatory lecture
- description
- discussion
- participatory lecture
- description
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- case study
- project work
- practical
- SWOT
- case study
- project work
- practical
- SWOT
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: