Conducted in
terms:
2021/22Z, 2022/23Z, 2023/24Z
ISCED code: 0228
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Philosophy and Social Sciences
(for:
Nicolaus Copernicus University in Toruń)
Climate Change and the Lethargy of the Anthropocene 2400-OG-ZKMA
This course has not yet been described...
Term 2021/22Z:
None |
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem wykładowczyni - 30 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studentki/studenta:
- konsultacje i praca z nauczycielem akademickim - 10 h
- przygotowanie do kolokwium (w tym lektura tekstów) - 65
Łącznie: 105 godz. (4 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student/studentka:
• ma wiedzę w zakresie aktualnie dyskutowanych w literaturze kierunkowej problemów z obszaru filozofii nauki, ekofilozofii i środowiskowych studiów nad nauką oraz technologią, K_W05,
• ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu filozofii w relacji do nauk ścisłych, rozumie specyfikę metodologiczną i przedmiotową tej dziedziny, K_W02.
• ma znajomość wybranych strategii argumentacyjnych filozofii nauki, ekofilozofii i środowiskowych studiów nad nauką oraz technologią, K_W10.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student/studentka:
• słucha ze zrozumieniem ustnej prezentacji idei i argumentów filozoficznych, K_U04,
• poprawnie stosuje poznaną terminologię filozoficzną, K_U05,
• analizuje argumenty filozoficzne, identyfikuje ich kluczowe tezy i założenia, K_U07,
• twórczo wykorzystuje wiedzę z dyscypliny filozofii nauki, ekofilozofii i środowiskowych studiów nad nauką oraz technologią w formułowaniu hipotez i konstruowaniu krytycznych argumentacji, K_U03.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student/studentka:
• posiada świadomość potencjalnych zagrożeń oraz nowoczesnego ryzyka systemowego, które wynikają z rozwoju nauki, techniki i przemysłu, potrafi zidentyfikować i próbuje rozstrzygać związane z tym dylematy, K_K06,
• jest otwarty na nowe idee i gotów do zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów, K_K02,
• ma świadomość znaczenia refleksji filozoficznej dla kształtowania się podstaw aksjologicznych kultury zachodniej, K_K09.
Teaching methods
(in Polish) - wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
- klasyczna metoda problemowa
Jeżeli zajdzie taka potrzeba, do 20% zajęć może być prowadzona w trybie synchronicznym online za pośrednictwem programu Microsoft Teams.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- brainstorming
- brainstorming
Prerequisites
(in Polish) Brak.
Course coordinators
Bibliography
Term 2021/22Z:
None |
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Notes
Term 2021/22Z:
None |
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: